خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

روزنامه چاپ کابل: مردم افغانستان اهمیتی برای دولتمردان امریکایی ندارند

روزنامه چاپ کابل با اشاره به دو دهه حضور آمریکا در افغانستان اظهار داشت که ترامپ برای منافع زود گذر خویش و نمایش دستاورد نمادین جنگ در افغانستان تمام ارزش‌ها و حقوق اساسی مردم این کشور را نادیده گرفته است.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، روزنامه هشت صبح در رابطه با توافق صلح آمریکا با طالبان نوشت که دولت واشنگتن، مردم افغانستان و حقوق آن‌ها را نادیده گرفته است.

این «هشت صبح» نوشت: دولت آمریکا بویژه ترامپ به دلیل منافع زودگذر خویش و به نمایش گذاشتن یک دستاورد نمادین در جنگ افغانستان، تمام ارزش‌ها و حقوق اساسی یک ملت را نادیده گرفته و بدون اعتنا به حقوق شهروندی و انسانی خواستار آزادی 5 هزار زندانی طالبان است.

این رسانه با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل درباره طالبان و تشکیل «حزب ولایت» نوشت که طالبان در پی استقرار صلح و قطع جنگ در افغانستان نیست.

در ادامه این مطلب آمده است: « اکنون که گفت‌وگوهای صلح و کشیدن پای گروه طالبان به میز مذاکره مطرح شده، سازمان‌های اطلاعاتی که صلح و ثبات در افغانستان را به زیان خویش می‌پندارند، تلاش می‌کنند تا در تبانی با افراد و رهبران متنفذ تندرو دست به ایجاد گروه‌های شبه‌طالبان بزنند».

نویسنده این نوشتار از دولت افغانستان نیز خواست تا برای جلوگیری از عرض اندام گروه‌های تروریستی جدید تحت نام‌های مختلف تلاش کند و از آمریکا نیز بخواهد تا اجازه ندهد که خلاف مواد توافقنامه قطر گروه‌های جدیدی در افغانستان ظهور کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق