خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

چندین هاوان در نزدیک محل نشست رئیس جمهور و مقام‌ها برخورد کرد

در حالی‌که رییس‌جمهورغنی سرگرم ارزیابی اوضاع امنیتی زادگاهش – ولایت لوگر – بود، چندین هاوان برمرکز این ولایت شلیک شدند.

شماری از باشنده‌گان ولایت لوگر می‌گویند که امروز در هنگام نشست رییس‌جمهور با مقام‌های این ولایت، هشت هاوان در نزدیکی این نشست فرود آمدند و سپس در هنگام پرواز چرخبال‌های آقای غنی نیز هاوان‌هایی در گیرد و پیش محل نشست بر خورد کردند.

تاکنون از تلفات و آسیب‌های برخاسته از شلیک این هاوان‌ها گزارشی در دست نیست.

به گزارش طلوع نیوز، رییس‌جمهور غنی با شماری از مقام‌های حکومتی، صبح امروز برای بررسی وضعیت امنیتی لوگر، به پل علم، مرکز این ولایت، رفت.

آقای غنی در لوگر گفت که آسیب‌پذیری‌های امنیتی این ولایت به‌زودی بررسی خواهند شد: «ما این را می‌پذیریم که طالبان در افغانستان یک واقعیت استند، از آن‌ها کسی انکار کرده نمی‌تواند. صلح انشاالله و تعالی آمدنی است، اما راه رسیدن به صلح بسیار “کپرک” دارد.»

او افزود: «اگر باز می‌گویید که به سرت راکت‌ها را شلیک کرده‌اند باز هم ببینید که لباس زرهی نیست. اگر دیگر هم می‌اندازید به سر و چشم.»

شماری از باشنده‌گان لوگر وعده‌های رییس‌جمهور را میان تهی و بی‌نتیجه می‌گویند و انتقاد می‌کنند که سفرهای پیشین رییس‌جمهور به لوگر نیز نتیجه مثبتی نداشته‌اند.

سید فرهاد اکبری، بزرگ قوم لوگر گفت: «آمدن رییس‌جمهور به ولایت لوگر فقط همین‌قدر کمک کرد که هشت مزایل تحفه به داخل شهر آمد.»

 نفیسه هجران، عضو شورای ولایتی لوگر نیز بیان داشت: «من مطمین استم که این وضعیت به این حالت نمی‌ماند، ما با کمبود تشکیل روبه‌رو استیم.»

لوگر از ولایت نزدیک به کابل است، اما از نا امن‌ترین ولایت‌ها نیز به شمار می‌رود؛ چنان‌که بسیاری از بخش‌های این ولایت گواه حضور گستردۀ طالبان است و شاهراه کابل -لوگر نیز ناامن است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق