خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

مجلس نمایندگان امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان طرح تازه‌ای تصویب کرد

پس از پخش گزارش‌ها دربارۀ تلاش پنتاگون برای نهایی‌سازی طرح بیرون ساختن در حدود چهارهزار نظامی دیگر امریکایی از افغانستان، اکنون کمیتۀ تسلیحاتی مجلس نمایندگان امریکا طرحی را تصویب کرده‌است که بربنیاد آن خروج این چهار هزار نظامی امریکایی تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده محدود شده‌است.

لیزچینی، عضو رهبری این کمیته می‌گوید که بیرون شدن نظامیان امریکایی از افغانستان نباید مبارزه با هراس‌افگنی را در این کشور آسیب برساند.

او در این باره می‌افزاید: «این یک طرح حساسی است که روی چیزی‌که واقعأ مهم است تمرکز می‌کند. دربارۀ این‌که ما چه نیاز داریم تا امنیت مان را تقویت کنیم و چه باید در افغانستان انجام شود. ما باید مطمئن شویم که پناه‌گاۀ امن هراس‌افگان در آن‌جا نباشد. ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم فعالیت‌های ضد هراس‌افگنی را انجام دهیم.»

در همین حال، شماری از نظامیان پیشین در افغانستان، بیرون شدن نظامیان امریکایی را پیش از رسیدن افغانستان به صلح خطرساز می‌دانند.

به گزارش طلوع نیوز، میرزا محمد یارمند، معین پیشین وزارت امور داخله گفت: «خروج از افغانستان باید مسؤولانه باشد؛ چون امریکا نه تنها بخاطر افغانستان بل‌که به‌خاطر دفاع از خود به افغانستان آمده‌است.»

جاوید جاوید، آگاه مسایل سیاسی نیز افزود: «خروج نیروها می‌تواند تأثیرات بد سیاسی و امنیتی را برای افغانستان داشته باشد و بنأ انتظار می‌رود تا خروج امریکایی‌ها از افغانستان مسؤولانه باشد.»

هم‌اکنون ایالات متحده امریکا در حدود ۸۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد و بربنیاد توافق‌نامۀ صلح دوحه، در صورت عملی شدن تعهدات این توافق‌نامه از سوی طالبان، ایالات متحده باید تا چهارده ماه پس از توافق تمامی نظامیان خود از افغانستان را بیرون کند.

امریکا پس از توافق‌نامۀ صلح با طالبان، شمار نیروهای خود در افغانستان را از سیزده هزار به ۸۶۰۰ کاهش داده‌است. اما تاکنون در افغانستان نه گفت وگوهای میان افغانان آغاز شده‌است و نه هم خشونت‌ها کاهش یافته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق