خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

توافق پنتاگون و کاخ سفید برای ادامه حضور ۴ هزار نظامی در افغانستان

یک رسانه امریکایی گزارش داد که مقامات کاخ سفید و پنتاگون با ادامه حضور بیش از ۴ هزار نظامی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا موافقت کرده‌اند.

فرماندهان ارشد امریکایی و مقامات کاخ سفید توافق دارند تا بیش از 4 هزار نظامی این کشور تا پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در افغانستان باقی بمانند.

«لس‌آنجلس تایمز» با انتشار این خبر افزود که این اقدام خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان را تا پس از انتخابات ماه نوامبر به تعویق می‌اندازد.

براساس این گزارش، درحالی که ترامپ تلاش دارد همه نیروهایش را پیش از انتخابات نوامبر از افغانستان خارج کند و خروج نیروها را دستاوردی بسیار مهم در زمینه سیاست خارجی و برای پیروزی مجدد در انتخابات ضروری می‌داند، مقامات پنتاگون و کاخ سفید ماه گذشته میلادی در دیداری بر سر ادامه حضور 4 هزار نیرو موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، پیش از این نیز ژنرال «کنت مکنزی» رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته بود که اگر شرایط اجازه دهد سطح نیروهای امریکایی در افغانستان به صفر خواهد رسید اما طالبان زمینه خروج کامل نیروها را فراهم نکرده است.

این نخستین باری نیست که پنتاگون با موفقیت لابی‌گری کرده است تا خروج برنامه‌ریزی شده نیروها از افغانستان چند ماه قبل از انتخابات متوقف شود.

باراک اوباما رییس جمهور سابق امریکا نیز برنامه‌ها برای خروج کامل از افغانستان را در سال 2015 متوقف کرده بود تا رییس جمهور بعدی امریکا درباره خروج یا ادامه حضور نیروها در افغانستان تصمیم بگیرد.

اگر ترامپ بازنده انتخابات شود تصمیم برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان با «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواهد بود که بارها از تمایلش برای کاهش سطح نیروها در افغانستان گفته است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق