خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

ترامپ محکومیت راجر استون، مشاور سابق و دوست خود را لغو کرد

راجر استون در طول دوران محکمه خود همواره مدعی شده بود که اتهامات او منشئی سیاسی دارد

دونالد ترامپ که بارها از محاکمه و محکوم‌شدن راجر استون انتقاد و آن را “نامنصفانه” خوانده بود تنها چند روز قبل از رفتن او به زندان، با استفاده از اختیارات قانونی رئیس جمهوری، دستور به عفو آقای استون داده است.

راجر استون، مشاور سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و از چهره‌های ناخوشنام پشت صحنه سیاسی در واشنگتن، به علت دروغ گفتن به کنگره و ارعاب شاهدان تحقیقات ترامپ-روسیه به ۴۰ ماه زندان محکوم شده بود.

چند روز پیش محکمه تجدیدنظر در واشنگتن دی‌سی، درخواست راجر استون مبنی بر به تاخیر انداختن روز آغاز محکومیت او (به علت شیوع کرونا) را رد کرده بود.

راجر استون ششمین مشاور و چهره نزدیک به آقای ترامپ بود که در جریان تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر در باره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶، به محکمه کشیده شد و محکوم شد.

ترامپ چه گفته؟

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: “راجر استون قربانی ماجرای جعلی روسیه بود و قربانی تلاش‌های جناح چپ و متحدانش شد که سال‌هاست در میان رسانه‌ها رخنه کرده‌اند و به دنبال تضعیف ریاست جمهوری ترامپ هستند”.

در بیانیه کاخ‌سفید همچنین آمده که دادستان‌های دادگستری که در تیم بازرس ویژه رابرت مولر کار می‌کردند راجر استون را تنها به آن علت متهم کردند که از ناکامی در اثبات “فانتزی” هم‌دستی ستاد ترامپ با کرملین سرخورده شده بودند.

کاخ‌سفید همچنین در بیانیه خود مدعی شده که کارآگاهان اف‌بی‌آی ماجرای یورش به خانه راجر استون را به شبکه خبری سی‌ان‌ان نشر داده بودند.

به گزارش بی بی سی، اشاره کاخ‌سفید به پخش زنده و همزمان یورش اف‌بی‌آی به خانه راجر استون در حومه پایتخت است. البته این شبکه خبری که از منتقدان جدی دونالد ترامپ است بارها گفته که به علت مطرح شدن نام راجر استون در آن روزها، دوربینی را در مقابل خانه او مستقر کرده بود.

این بیانیه نتیجه گرفته: “با راجر استون ناجوانمردانه رفتار شد، همچون بسیاری دیگر در این ماجرا. اما راجر استون که همین حالا هم متحمل آلام شده، اکنون یک مرد آزاد است.”

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق