خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

پاکستان و سیاست‌های کفتارگونه‌اش

یک سناتور پاکستانی خواستار جهاد در افغانستان شد و از ارتش پاکستان نیز خواست که از آن حمایت کند.

«محمد سیف» سناتور پاکستانی در صحن علنی سنای این کشور با انتقاد از دیگر اعضای این مجلس برای مخالفت با جنگ، خواستار جهاد ارتش پاکستان در افغانستان شد.

این سناتور پاکستانی تصریح کرد: «برای استقلال کشمیر جهاد کنید، ارتش پاکستان از شما حمایت می‌کند، در افغانستان جهاد کنید، هیچکس شما را متوقف نخواهد کرد».

به گزارش «تایمز نو»، محمد سیف افزود: سلاح بردارید و در افغانستان بجنگید، ارتش پاکستان پشت شما خواهد ایستاد.

این سناتور پاکستانی در حالی چنین سخنانی را ابراز می‌کند که افغانستان در آستانه گفتگوهای صلح مستقیم قرار دارد و مردم مسلمان افغانستان امیدوار است که چهل سال برادر کشی متوقف شود. تلاش‌های در این زمینه صورت گرفته است و اکنون اکثریت مردم افغانستان به این نتیجه رسیده‌آند که جنگ و مسلمان‌کشی جهاد نیست. جنگ دو مومن نه تنها جهاد نیست بلکه جنایت و زیر پاگذاشتن احکام الهی نیز است. چگونه ممکن است مسلمانی موحد اعلام جهاد علیه مسلمانی موحد دیگر کند؛ در حالی که جهاد تنها زمانی می‌تواند مفهوم پیدا کند که مسلمانان در برابر کفار متجاوز قرار بگیرند؛ بنابراین اعلان جهاد سناتور پاکستانی در افغانستان به جز تباهی برای مسلمانان چه پیامی می‌تواند داشته باشد؟

این سخنان سناتور پاکستان جز کفتارصفتی و ایجاد نفاق و برادرکشی در افغانستان معنای دیگری ندارد. پاکستان کشوری است با سیاست کفتارگونه. این کشور بقای خویش را در ضعف دیگران می‌بیند. این کشور قدرت خویش را در سعی و تلاش خویش برای طی‌کردن مسیر توسعه نمی‌بیند بلکه قدرت خویش را در عقب‌زدن دیگران می‌بیند. پاکستان فکر می‌کند که اگر افغانستان را ضعیف نگهدارد یا همسایه ضعیفی داشته باشد، در نتیجه خودش کشور قدرت‌مندی است. سیاست پاکستان در عرصه قدرت‌مندی‌اش همراه است با به عقب‌زدن دیگران. این طرز سیاست کفتارگونه باعث شده است که پاکستان به جای اینکه به فکر دویدن به پیش باشد در فکر و عمل عقب‌زدن یا مانع ایجادکردن فرا‌راه دیگران است.  

سیاست این کشور را از آنجا کفتارگونه گفتیم که دقیقاً همانند کفتارها عمل می‌کند. مثلاً کفتارها زمانی به فکر جهاد علیه شیری می‌افتد که آن شیر یا زخمی باشد یا هم مریض. این در حالی است که اگر شیر سالم باشد و چندین کفتار را هم لت‌وپار کرده باشد، جرأت نمی‌کنند که چپ نگاهی به شیر بیندازد اما خدا روزی را نیاورد که شیر زخمی یا مریض باشد، آنگاه است که کفتارها به صورت جمعی بر شیر هجوم می‌آورند و در صدد انتقام می‌شوند. خصلت دیگر کفتارها این است که بسیار کم در فکر یافتن غذا و شکار به دست خودشان است و اکثراً منتظر می‌مانند که شیری یا پلنگی شکاری بکند و سپس این‌ها برای تاراج لاشه اقدام کنند. اکنون پاکستان نیز دقیقاً مانند کفتارها عمل می‌کند و می‌خواهد از جهاد مردم افغانستان به نفع خویش استفاده کند. پاکستان در موضوع کشمیر جرأت ندارد با هند رو در رو شود؛ بنابراین می‌خواهد با تحریف جهاد و ناامن نگهداشتن افغانستان جنگ را با جنگ‌جویان افغانستانی به کشمیر انتقال بدهد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق