خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

تأکید خلیل‌زاد بر تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان بار دیگر از طرف‌های درگیر در این کشور خواسته که روند صلح را سرعت بخشیده و گفتگوهای بین‌الافغانی را هر چه زودتر آغاز کنند.

آقای خلیل‌زاد روز یکشنبه (۲۶ اسد) در رشته‌ پیام‌هایی در صفحۀ تویترش حملۀ مسلحانه بر فوزیه کوفی، عضو هیئت گفتگوکننده حکومت افغانستان را محکوم کرده و آن را یک حملۀ “ناجوان‌مردانه و جنایت کارانه” خوانده است.

آقای خلیل‌زاد خانم کوفی را از اعضای مهم هیئت گفتگوکننده حکومت افغانستان و از مدافعین فعال حقوق زنان در این کشور عنوان کرده و گفته است که این حمله از سوی افرادی انجام شده که در تلاش تأخیر و اخلال روند صلح این کشور‌ند.

او افزود: “از همه طرف‌هایی که در پی تامین صلح‌اند، می‌خواهم که نه تنها این حمله را نکوهش کنند، بلکه روند صلح‌ را سرعت ببخشند و مذاکرات بین‌الافغانی را هر چه زودتر آغاز کنند”.

فوزیه کوفی، عضو هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان سه روز پیش زمانی که از ولایت پروان رهسپار کابل بود، در مسیر راه مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفت و زخمی شد.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان در حالی بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تأکید کرده است که یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری این کشور ناوقت روز شنبه از تأخیر این روند خبر داد.

این منبع که از ذکر نامش در گزارش خوداری کرده، گفته است که مذاکرات بین الافغانی که قرار بود روز ۱۶ اگست در قطر آغاز شود، به تأخیر افتاده است. گفته می‌شود که تکمیل نشدن روند رهایی زندانیان طالبان سبب تأخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است.به نقل از صدای امریکا

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق