خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

ناتو از نقش نیروهای امنیتی افغانستان برای پاسداری از جمهوریت ستایش کرد

جنرال اسکات میلر، قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید، اکنون زمان آن رسیده است که خشونت‌ها کاهش یابند و یک راه‌حل سیاسی برای صلح ایجاد شود.

میلر دیروز با نشر یک پیام ویدیویی در توییتر، صد و یکمین سال‌روز استقلال افغانستان را تبریک گفته می‌افزاید که ناتو در پشت نیروهای امنیتی افغانستان ایستاده است.

جنرال میلر می‌گوید: «ما در پشت نیروهای امنیتی شما ایستاده‌ایم، زیرا آن‌ها صلح را در افغانستان تضمین می‌کنند. اکنون زمان کاهش خشونت و ایجاد یک مسیر سیاسی به سوی صلح است.»

استیفانو پونتیکورو، نمایندۀ غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز صد و یکمین سال‌روز استقلال کشور را تبریک گفته و نقش نیروهای امنیتی را در تأمین امنیت ستوده است.

پونتیکورو در توییتی نگاشته است که: «ما نیروهای امنیتی شجاع افغانستان را برای تأمین امنیت و پاسداری از جمهوریت در افغانستان تحسین می‌کنیم.»

به نقل سلام وطندار، هم‌زمان با این رولان کوبیا، نمایندۀ اتحادیه اروپا برای افغانستان با نشر توییتی تبریکی به مناسب سال‌روز استقلال کشور، حملات موشکی بر شهر کابل را نکوهش کرده است.

کوبیا می‌گوید: «این‌گونه حملات نمی‌تواند مانع تلاش شما برای صلح شود.»

صبح روز سه‎شنبه هم‌ زمان با برگزاری مراسم یک‌صد و یکمین سال‌روز استرداد و استقلال افغانستان، بخش‌هایی از شهر کابل، گواه برخورد 14 موشک بود.

شماری از رهبران کشورهای منطقه و جهان نیز با فرستادن پیام‌های‌شان، صد و یکمین سال روز استقلال افغانستان را تبریک گفته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق