خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

عبدالله: تهدید شهروندان کشور بخاطر بیان اندیشه‌های‌شان جنایت است

عبدالله عبدالله، تهدید چهره‌های مشخص را به دلیل بیان اندیشه‌های‌شان جنایت خوانده و گفت که بخاطر حفظ جان آنها، با رئیس جمهور و مسئولان نهادهای امنیتی کشور صحبت خواهند کرد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی، این مطلب را روز سه‌شنبه در دیداری که با رحمت الله نبیل رئیس پیشن امنیت ملی، محمد عمرزاخیلوال وزیر پیشین مالیه، کریم امین عضو ارشد حزب اسلامی و شماری از چهره‌های سیاسی کشور داشت، بیان کرد.

سیاست‌گران و مقام‌های پیشین حکومتی در این دیدار ضمن حمایت از پروسه صلح، نگرانی‌های امنیتی‌شان را با رئیس شورای عالی مصالحه ملی در میان گذاشتند.

به نقل از پژواک، در نخست رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی گفت که اخیراً به فهرستی دست یافته‌ است که نشان می‌دهد؛ خودش و شماری از مقام‌های پیشین و سیاست‌گران کشور را حلقاتی تهدید به مرگ کرده‌اند.

وی افزود: «این تهدیدها به دلیل بیان دیدگاهای واضح ما در قبال مسایل جاری در کشور صورت گرفته است، اینگونه می‌خواهند صدای ما را خاموش سازند.»

در این دیدار مقام‌های پیشین حکومتی و سیاست‌گران این تهدیدها را تهدید علیه آزادی بیان عنوان کرده و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.

سپس عبدالله عبدالله گفت که چنین تهدیدها نگران کننده است.

وی، آزادی بیان را در نظام سیاسی کشور یک اصل خوانده و گفت که هیچ فرد یا گروهی حق ندارد شهروندان کشور را به هر دلیلی به ویژه به خاطر بیان دیدگاهای‌شان تهدید کند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود که تهدید چهره‌های مشخص به خاطر بیان اندیشه‌های‌شان یک جنایت است.

او تصریح کرد که در این زمینه با رئیس جمهور و مسئولان نهادهای امنیتی کشور صحبت می‌کند و اقدامات لازم برای حفظ جان آنان صورت خواهد گرفت.

قابل ذکر است که چندى پيش يک لست به نشر رسيد که در آن اسامى تعداد از شخصيت‌هاى مطرح کشور ذکر گرديده و گفته شده بود که اينها کشته شوند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق