خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

محمود قریشی: به طالبان گفتیم هرچه زودتر مذاکره با حکومت افغانستان را آغاز کنند

محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: در دیدار با اعضای هیئت طالبان به آنان گفتم که هرچه زودتر مذاکره را با حکومت افغانستان آغاز کنند.

هیئت طالبان در پاکستان روز سه‌شنبه (4 سنبله) با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان و جنرال فیض حامد رییس استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ این دیدار در باره روند صلح افغانستان صورت گرفته‌است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به هیئت طالبان گفته است که تأمین صلح در افغانستان می‌تواند سبب تأمین امنیت در منطقه شود و به همین خاطر، پاکستان از طالبان می‌خواهد هرچه زودتر مذاکرات خود را با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان آغاز کند.

برخی منابع به نقل از آقای قریشی گفته‌اند که در این نشست از طالبان جداً خواسته شده که خشونت‌ها را کاهش داده و مذاکرات را آغاز کنند.

همچنین، هیئت طالبان در باره چگونگی تطبیق توافق‌نامه صلح میان این گروه و امریکا به مقام‌های پاکستانی معلومات داده‌اند.

گفتنی است که هیئت شش نفری طالبان به ریاست ملابرادر دو روز پیش به دعوت وزارت خارجه پاکستان وارد اسلام آباد شد و روز سه شنبه با آقای قریشی دیدار کردند.

این در حالی است که چهار روز پیش وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که بر بنیاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ملابرادر، شبکه حقانی و برخی رهبران دیگر این گروه را تحریم کرده است. گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز گفت که این ادعای پاکستان را بررسی می‌‎کند.

این در حالی است که سه روز پیش، طالبان مسلح اعلام کردند یک هیئت بلندپایه این گروه از دفتر قطر به رهبری ملابرادر به پاکستان دعوت شده‌است.

آقای قریشی گفته بود که با هیئت طالبان در باره روند صلح افغانستان مشورت خواهد کرد؛ زیرا مشوره‌های گذشته موثر واقع شده و بر بنیاد آن توافق‌نامه صلح میان طالبان و امریکا به امضا رسیده است.

با توجه به این‌همه تناقض، آگاهان بر این باورند که پاکستان همواره از جنگ و صلح افغانستان منحیث ابزار برای تحقق اهداف خود در افغانستان استفاده کرده و هیچ‌گاهی در روابط خود با افغانستان صادق نبوده و نخواهد بود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق