خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

حدود 400 روستا در ولسوالی قادس ولایت بادغیس در کنترل طالبان است

مسئولان در ولسوالی قادس ولایت بادغیس می گویند که حدود 400 روستا این ولسوالی در کنترل طالبان است و آنان از مردم اخاذی و گروگان‌گیری می‌کنند و نیروهای امنیتی تاکنون عملیاتی علیه این گروه انجام نداده است.

 حیدرشاه شریفی ولسوال ولسوالی قادس ولایت بادغیس به آوا گفت که طالبان در این ولسوالی از مسافران و موترداران، پول نقد اخاذی می کنند.

 به گفته او؛ 11 روستا از مرکز و حدود 5 قریه در اطراف این ولسوالی در کنترل نیروهای امنیتی بوده و مابقی روستاهای این ولسوالی یعنی حدود 400 روستا در دست گروه طالبان می باشد.

 شریفی می‌گوید که طالبان دو ماه قبل یک تن از رانندگان این ولسوالی را گروگان گرفت و بعد از مدتی استفاده از موترش آن را آتش زدند و با گذشت دو ماه از سرنوشت این فرد خبری نیست.

 به نقل از آوا، ولسوال قادس بیان کرد که “طالبان از بودجه هر پروژه عام المنفعه و کشت‌زار مردم، فایده خود را با نام “عشر” به صورت 10 – 1 از آن کسر می‌نماید و از این کار میلیون‌ها افغانی درآمد دارد که از آن برای خرید سلاح‌های پیشرفته علیه دولت استفاده می‌کنند.”

 شریفی بیان کرد؛ انکشاف دهات، موسسات همکار و نیروهای امنیتی از این اخاذی طالبان آگاهند، اما از آن چشم پوشی می‌کنند.

 او علاوه کرد؛ بارها طی جلسات با ارگان‌های امنیتی طرح عملیات علیه طالبان، از بین‌بردن این پروژه‌شان و ایجاد یک بیز امنیتی در منطقه قرچغی کشیده شده، اما تاکنون عملیاتی در این رابطه صورت نگرفته است.

 شریفی بیان کرد که “طالبان در مسیر راه، زنان را از موترها پیاده کرده و از آنان می‌خواهند که کفش‌های‌شان را کشیده و استین‌های خود را بالا بزنند که  مبادا مردی با نقاب زن از این مسیر عبور نکند.”

 وی از حکومت و نهادهای امنیتی می‌خواهد که باشندگان قادس را بیش از این رنج ندهند و با ایجاد یک عملیات گسترده طالبان را از این ولسوالی بیرون نمایند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق