خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

ترامپ: طالبان از جنگ خسته شدند؛ ما با آنان تعامل خوبی داریم

رئیس جمهور امریکا گفت که طالبان بسیار باهوش و قاطع هستند، اما آنان پس از 19 سال جنگ خسته شدند و امریکا با آنان تعامل خوبی دارد.

به گزارش رسانه‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز جمعه در سخنرانی در کاخ سفید گفت که اگر چیزهای مشخصی انجام شوند، نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

 رئیس جمهور امریکا افزود: ما با طالبان به شکل خیلی خوبی تعامل می‎کنیم. آنها بسیار مصمم و باهوش هستند، اما همان طور که خودشان می‎دانند 19 سال از جنگ گذشته است و اکنون از جنگ و درگیری خسته شده‌اند.

 وی همچنین گفته که دولت امریکا برای کاهش تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از 4000 هزار نفر طی دو هفته آینده اقدام می‌کند.

 ترامپ تأکید کرد که نیروهای امریکایی در افغانستان پولیس نیستند و افغان‌ها خودشان باید کار پولیس را در کشورشان به پیش ببرند.

 این در حالی است که یک هفته از برگزاری مراسم گشایش مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان می‌گذرد اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند که در باره موضوعات و برنامه مذاکرات به توافق برسند.

 برخی اعضای دولت افغانستان می‌گویند که تیم مذاکره آنها به آتش‌بس تأکید دارند اما طالبان معتقدند که باید در ابتدا، درباره نظام آینده این کشور بحث شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق