خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

عمران خان: اسلام‌آباد از برقرای آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کند

صدیقی در صفحه توییترش نوشته است که محمد اشرف غنی، رییس‌‎‌جمهوری کشور با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، تلفنی در باره روند صلح و ضرورت برقراری آتش‌بس در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌‌اند.

نخست‌وزیر پاکستان در این تماس تلفنی گفته است که کشورش از برقراری صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‎‌جمهوری گفته، در این تماس تلفنی که شام روز جمعه، چهارم میزان انجام شد، رئیس‌جمهوری از عمران خان دعوت کرده‎‌است که به افغانستان سفر کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ناوقت روز جمعه در توییترش نوشت که نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به دعوت آقای غنی گفته که «در آینده نزدیک» از کابل دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجۀ پاکستان نیز با نشر خبرنامه‌ گفته که عمران خان در این تماس تلفنی بر اهمیت اعلام آتش‌‎بس تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان تأکید کرده است. وی‌‎ افزوده است که اسلام‌‎آباد از تصمیم‎‌های هیئت مذاکرۀ صلح افغانستان پشتی‌بانی خواهد کرد.

نخست‌وزیر پاکستان در یک پیام ویدیویی که در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پخش شد، گفت که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل برای پایان‌دادن به جنگ، توافق سیاسی است.

نخست‌وزیر پاکستان در پیوند به مذاکرات صلح افغانستان گفته که کشورش نقش تسهیل‌کننده را در این روند بازی کرده و حالا مسئولیت رهبران افغانستانی است که چطور از این فرصت تاریخی استفاده می‌کنند.

نخست‌وزیر پاکستان در حالی از نقش کشورش در روند صلح یاد می‌کند که افغانستان همواره این کشور را به تمویل و تجهیز طالبان متهم کرده است، اتهامی که بارها اسلام‌آباد آن را رد کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق