خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

اختلافات در دوحه پای عبدالله را به اسلام آباد کشاند

آقای عبدالله ساعاتی پیش در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد و قرار است در رابطه با روند مذاکرات با عارف علوی، رئیس جمهوری، عمران خان، نخست وزیر، اسد قیصر، رئیس مجلس نمایندگان و محمد صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنا و قمرجاوید باجواه، رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کند.

شانزده روز پس از آغاز مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه، امروز عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه برای یک سفر سه روزه همراه با یک هیات عالی رتبه به پاکستان سفر کرد. هدف از این سفر آوردن تسهیلات در گفتگوهای دوحه خوانده شده است. این سفر داکتر عبدالله در حالی به پاکشتان صورت می‌گیرد که حدود شانزده روز از گشایش گفتگوهای مستقیم دوحه می‌گذرد اما تا هنوز اختلافات بر سر طرزالعمل مذاکرات حل نشده است.

طالبان برای حل اختلافات احتمالی در جریان مذاکرات پیشنهاد کرده‌اند که فقه حنفی و توافقنامه طالبان و آمریکا مبنا قرار بگیرد اما دولت بر در نظر گرفتن فقه جعفری در کنار فقه حنفی و مبنا قرار گرفتن اعلامیه مشترک دولت و ناتو نیز تاکید دارد. این موضوع سبب اختلاف دو طرف در این روزها شده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در جریان سفرش به اسلام‌‌‎آباد با شاه‌‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، دیدار کرد.

قریشی با استقبال از عبدالله، گفته‌‎است که امیدوار است تا این سفر، “صفحۀ تازۀ در روابط دو جانبه، تقویت روابط بیشتر و درک مشترک دربارۀ روند صلح افغانستان،” ایجاد کند.

او بار دیگر بر حمایت این کشور از روند صلح افغانستان تأکید کرد و می‌‎افزاید که کشورش همواره گفته‌‌‎است که بحران افغانستان راۀ حل نظامی ندارد و “تمامی طرف‌‌ها را تشویق می‌‌‎کند تا برای دست‌‌یابی به یک راۀ حل سیاسی از طریق یک روند سیاسی به رهبری و مالکیت افغان‌‎ها،” تلاش کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق