خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

275 جنگجوی طالبان در ولایت بلخ و سرپل تسلیم و به روند صلح پیوستند

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده است که ۱۵۰ تن از جنگ‌جویان گروه طالبان به شمول چندین فرمانده محلی این گروه به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تسلیم شده‌اند.

در خبرنامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین که روز سه‌شنبه (پانزدهم میزان) نشر شد، آمده است که این جنگ‌جویان در ولسوالی‌های بلخاب و کوهستانات ولایت سرپل به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تسلیم شده‌اند. در این خبرنامه آمده است که ۵ تن از فرماندهان محلی گروه طالبان هر یک احمد مرادی، خادم رزمنده، سخی محمدی، حمید صادقی و حاجی امیری نیز در جمع این افراد شامل می‌باشند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این خبرنامه تأکید می‌ورزد که این جنگ‌جویان طالبان پس از عملیات‌های مکرر فزیکی و روانی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این دو ولسوالی تسلیم شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که در جریان عملیات‌های اوپراتیفی ارتش روستاهای ورجک، قیراق، شینیه، اسکیک و پشته از مربوطات مناطق کاشان و اسمیدان ولسوالی کوهستانات سرپل نیز از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

گفتنی است که بامداد روز سه‌شنبه 125 جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان نیز در ولسوالی چهارکنت ولایت بلخ به روند صلح پیوستند.

افرادی که در ولایت بلخ به روند صلح پیوستند در نتیجۀ تلاش‌های ولسوال چهارکنت و شماری از بزرگان این ولسوالی جنگ‌افزارهای‌شان ‌را به زمین گذاشته‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین روز سه‌شنبه (۱۵ میزان) گفت که ۱۲۵ جنگجوی طالب با جنگ‌‌افزارهای‌‌شان، به دولت تسلیم شده‌اند.

او افزود که این افراد در نتیجۀ تلاش‌های سلیمه مزاری، ولسوال چهارکنت و شماری از بزرگان این ولسوالی جنگ‌افزارهای‌شان ‌را به زمین گذاشته‌اند.

ولسوالی چهارکنت از بخش‌های ناامن بلخ شناخته شده‌است که با پیوستن این شمار از طالبان به روند صلح، انتظار می‌رود که اوضاع امنیتی این ولسوالی بهبود یابد.

این جنگ‌جویان گروه طالبان در حالی از جنگ دست می‌کشند که رییس‌جمهور غنی روز گذشته در دیدار با هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان در قطر خاطرنشان ساخته است که جنگ‌جویان طالبان از جنگ خسته شده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره، چیزی نگفته‌است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق