خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

تحصن حرکت مردمی صلح در برابر سفارت امریکا به خشونت کشیده شد

گردهمایی معترضان به سیاست‌های جنگ‌طلبانه در مقابل سفارت امریکا در کابل با دخالت پولیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش تسنیم، در دو روز گذشته سران اقوام ولایت ننگرهار در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه به کابل آمدند و در مجاورت سفارت امریکا تجمع و خیمه‌های تحصن برپا کردند؛ اما این تظاهرات مسالمت‌آمیز با دخالت پولیس به خشونت کشیده شد.

حرکت مردمی صلح افغانستان که از دیر زمانی است برای آمدن صلح در افغانستان فعالیت می‌کنند؛ جدیداً به ادامه حرکت‌های‌شان، این بار در برابر سفارت امریکا گرد آمدند اما گفته می‌شود که این حرکت را پولیس متوقف کرده است.

به نقل از تسنیم پولیس برای متوقف‌ساختن این حرکت با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش، باتوم و شوک‌های الکتریکی با مردم درگیر شده است و با زخمی‌کردن و بازداشت چندین تن از معترضان که بیشتر از سران اقوام بودند این تجمع مسالمت‌آمیز را به خشونت کشاند.

این در حالی است که مسئولین برگزارکننده این تجمع به تسنیم گفتند که معترضین از قبل مجوز برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت امریکا را از مقامات مسئول و وزارت صلح افغانستان دریافت کرده بودند.

«محمد اقبال خیبر» سخنگوی سران اقوام ننگرهار و از برگزارکنندگان این تجمع می‌گوید: هدف از برگزاری این تظاهرات اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه امریکا و توقف جنگ با فشارهای سیاسی امریکا بر طالبان، پاکستان و حکومت افغانستان است.

خیبر به خبرنگار تسنیم گفت: مردم ننگرهار امریکا را مسئول جنگ در افغانستان می‌دانند؛ اگر امریکا بخواهد این توانایی را دارد تا مذاکرات صلح را به نتیجه برساند و همانگونه که آغازگر جنگ بوده جنگ چندین‌ساله در افغانستان را به پایان برساند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق