خبرهای مرتبط

جمع

زلنسکی: سرنوشت اوکراین مانند افغانستان نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها...

پر لویو لارو د ټرافیکي پېښو د مخنیوي طرحه جوړه شوه

د ټرافیکو عمومي ریاست په هېواد کې له ټرافیکي...

معلولان و خانواده‌های شهدا در کابل بار دیگر خواهان پرداخت حقوق‌شان شدند

شماری از معلولان و خانواده‌های شهدا در پایتخت بار...

وزارت خارجه: افغانستان قربانی هراس‌افگنی است و اجازه نمی‌دهد از خاکش برای فعالیت‌های تخریبی علیه کشوری استفاده شود

وزارت خارجهٔ افغانستان ادعاهای سخنگوی اردوی پاکستان را که گفته است از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شده است، رد کرد و آن را بی‌اساس خواند.

به نقل از صدای امریکا، جنرال بابر افتخار، سخنگوی اردوی پاکستان روز شنبه در یک نشست خبری مدعی شد که اسناد و شواهدی در دست دارند که ماموران استخبارات هند در افغانستان با اتباع تندرو پاکستانی در خاک افغانستان رابطه دارند.

همچنان او ادعا کرد که اسناد نشان می‌دهد که سفارت هندوستان در افغانستان و قنسولگری‌های آن کشور در مناطق مرزی، مراکز تروریستی علیه پاکستان را ایجاد کرده است.

اما وزارت خارجۀ افغانستان روز یکشنبه ۱۵ نومبر (۲۵ عقرب) در اعلامیه‌ای گفته است: “وزارت امور خارجه پس از بررسی دقیق ویدیوی کنفرانس مطبوعاتی متذکره، ادعای مبنی بر دست‌داشتن ملک (فریدون خان) مهمند از سران قومی ولایت ننگرهار را در حملات تروریستی بر پوهنتون زراعت پشاور رد نموده این ادعا را بی‌اساس می‌داند”.

وزارت خارجۀ افغانستان تاکید کرده است که این کشور قربانی هراس‌افگنی است و در مبارزه با این پدیده بدون تفکیک متعهد می‌باشد.

در اعلامیه‌ این وزارت آمده است: “هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر استفاده شود”.

وزارت خارجۀ افغانستان، همکاری‌های منطقه‌یی و جهانی بر اساس منافع مشترک به ویژه مبارزه با تروریزم را مهمترین اولویت سیاست خارجی این کشور خوانده است.

همچنان اعلامیه افزوده است که افغانستان به تلاش‌هایش برای هماهنگی جهانی در مبارزۀ مشترک با تروریزم و منابع تمویل، تجهیز و پناهگاه‌های گروه‌های دهشت‌افگنان در منطقه ادامه می‌دهد.

از سویی هم وزارت خارجۀ افغانستان از شورای امنیت ملل متحد خواسته که هیئتی باصلاحیت بین‌المللی را برای بررسی جدی و مسئولانۀ حملات و عاملین تروریزم در خاک افغانستان و ادعاهای پاکستان توظیف کند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌گردد که قرار است در جریان همین هفته، عمران خان صدراعظم پاکستان به دعوت رسمی رییس جمهور غنی به کابل سفر کند.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان روز گذشته گفت که مقامات دو کشور در بارۀ مذاکرات صلح افغانستان، توسعۀ همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجارتی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق