خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

کوفی: طرف مقابل روی کلمات می‌پیچد ولی هیچ مذاکره‌ صلحی ساده نیست


«بدترین حالت در مذاکرات عدم توافق و تداوم جنگ است»

یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان می‌گوید که با وجود تلاش برای ختم در جنگ در مذاکرات دوحه، بدترین حالت این است که با طالبان به توافق نرسیم و جنگ ادامه یابد.

فوزیه کوفی، عضو هیئت مذاکره‌کننده‌ افغانستان در قطر که روز گذشته در کنفرانس امنیتی هرات صحبت می‌کرد، گفت «باوجود دشواری‌ها و افزایش خشونت، می‌خواهیم مذاکره را ادامه دهیم و به امید ختم جنگ و تشکیل یک حکومت مورد قبول همه تلاش می‌کنیم.»

او گفته است که «بدترین حالت این است که ما و طالبان به توافق نرسیم و جنگ ادامه یابد.»

این عضو هیئت مذاکره‌کننده‌ی افغانستان همچنین بیان کرد که «مذاکره و تلاش برای صلح بسیار دشوار است، طرف مقابل ما روی کلمات می‌پیچد ولی هیچ مذاکره‌ صلحی ساده نیست.»

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفته است که پس از حدود دو ماه جلسه هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه قطر، هیچ پیشرفتی حاصل نشده و همچنان راه دشواری در روند صلح در پیش است.

عبدالله گفته بود که محاسبه طالبان در استفاده از افزایش خشونت برای امتیازگیری در مذاکرات صلح، اشتباه است: «هنوز پیشرفت نکردیم. امروز راه‌حل چیست؟ هیئت را فرا بخوانیم و بگوییم که دیگر حضور شما [در دوحه] ضروری نیست، چون نتیجه نگرفته‌اید. آیا این کار انجام شود خوب است یا کار دیگر باید صورت گیرد؟»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دو ماه از آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر می گذرد، اما با وجود چندین دور دیدار گروه های تماس، اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق