خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

خطربالای افسردگی در نوزادانی که زودهنگام متولد می‌شوند

نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد دخترانی که زودهنگام و زودتر از هفته ۲۸ بارداری بدنیا می‌آیند، سه‌برابر بیش‌تر از هم‌سن‌و‌سال‌های خود به افسردگی مبتلا هستند.

افزایش خطر افسردگی هم‌چنین در دختران و پسران با رشد ضعیف به هنگام تولد هم وجود دارد. اثرات رشد ضعیف جنین با افزایش سن حاملگی مادر مشهودتر بود.

افسردگی نوعی اختلال روانیِ شایع است که بنابر گزارش ها یک تا دو فی‌صد اطفال مکتبی و سه تا هشت فی‌صد نوجوانان که به بلوغ نرسیده‌اند، به آن مبتلا هستند. با این حال، افسردگی دوران کودکی یک اختلال شدید است و با شناسایی گروه‌های در معرض خطر می‌توان از آن پیش‌گیری نمود. 

«سوبینا اپادیایا»، سرپرست تیم تحقیق از پوهنتون تورکو فنلاند، در این‌باره می‌گوید: «این مطالعه نیاز به اقدامات پیش‌گیرانه برای نوزادان پرخطر و برنامه‌های حمایتی برای سلامت روان والدین در دوران بارداری و مراقبت‌های ویژه نوزادان، به ویژه برای نوزادان نارس را نشان می‌دهد. اقدامات مراقبتی باید شامل غربال‌گری روانی و آزمایش رشد برای کودکان نارس متولد‌شده و خانواده‌های آن‌ها، با پشتیبانی مناسب از سلامت روانی‌شان باشد.» 

این مطالعه شامل 37.682 طفل متولدشده در فنلاند بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ بود. این تعداد از اطفال با 148.795 اطفال گروه کُنترل مقایسه شدند.

نوزادانی که زودتر از وقت معین‌شده به دنیا می‌آیند ممکن است امراض دیگری از جمله اختلال در رشد، اختلال در وزن کودک یا حتی ممکن است منجر به مرگ نوزاد گردد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق