خبرهای مرتبط

جمع

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

فضا ته د بشر د سفر نړیواله ورځ: ‘پښتو څلورمه ژبه ده چې فضا کې ویل شوې’

په افغانستان کې د ملګر ملتونو مرستندویه ماموریت "یوناما"...

راه‌یابی 73 فلم به جشنوراه بین‌المللی فلم هرات

ضمن راه‌یابی 73 فلم به جشنواره بین‌المللی فلم هرات، بیست فلم داخلی و خارجی راه‌یافته به «جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات» روز گذشته (چهارشنبه) در چهار سینمای شهر کابل به نمایش گذاشته شد. در این جشنواره حضور بازیگران مشهور ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

سایر فلم‌های راه‌یافته به این جشنواه در دو روز آینده در سینماهای آریانا، آی خانم، نمارسانه و تالار دانش‌کده هنرهای زیبای پوهنتون کابل به نمایش گذاشته خواهند شد. 

فلم‌های این جشنواره در نخستین روزش از سوی محصلین پوهنتون کابل با استقبال گرمی رو‌به‌رو شد و یگانه تالار نمایش فلم پوهنتون کابل پر از محصلین و استادان این پوهنتون گردیده بود.

در بخش رقابت جهانی فلم‌های داستانی این جشنواره 11 فلم از نه کشور برگزیده شده‌اند.

افشین هاشمی، کارگردان «فلم خدا حافظ دختر شیرازی» گفت: «ژانر این فلم کمیدی رمانس است؛ فلمی که غم و شادی هر دو را در خود دارد. یعنی شما شاد هستید از این‌که کسی را دارید و غمگین می‌شوید وقتی آن شخص به هر دلیلی کنار‌تان نباشد.»

فلم «پنج دقیقه تا دریا»  از روسیه از فلم‌های انیمیشن بخش رقابت جهانی این جشنواره یکی از شش فلمی است که در تالار نمایش فلم‌های آی خانم نمایش داده شد.

علی مردانیِ مستند‌ساز در این باره گفت: «این‌که سه‌هزار فلم در این جشنواره آمده است بیانگر این است که برگزار‌کنندگان جشنواره زحمت کشیده‌اند و تبلیغات زیادی انجام داده‌اند.»

فلم «رویای بیرنگ» محصول کشور ازبیکستان از فلم‌های بخش نمایش ویژه جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات نیز در سینما آریانا به نمایش گذاشته شد.

یکی از تماشاگران که شهاب‌الدین نام داشت گفت: «من در جاده کار می‌کنم وقتی در‌باره نمایش فلم رویای بیرنگ شنیدم به سینمای آریانا آمدم تا این فلم را ببینم.»

۷۳ فلمی‌ که در ششمین دور جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات راه یافته‌اند قرار است در سینمای‌های نما رسانه و آریانا و تالارهای نمایش فلم‌های دانش‌کده هنرهای زیبای پوهنتون کابل و آی خانم به نمایش گذاشته شوند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق