خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

عبدالله تلویحاً با طرح دولت موقت موافقت کرد

عبدالله: دولت موقت راه‌حل بحران افغانستان نیست اما با این طرح به عنوان بخشی از این راه‌حل مخالف نیستم

درحالیکه رئیس جمهور افغانستان بارها صریحاً مخالفتش را با ایجاد دولت موقت ابراز کرده رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان بطور تلویحی با این طرح موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره موضعش نسبت به ایجاد دولت موقت گفت که دولت موقت راه‌حل بحران افغانستان نیست اما تاکید کرد که با این طرح به عنوان بخشی از این راه‌حل مخالف نیست.

عبدالله به «تی‌آر‌تی» گفت: «وقتی درباره یک توافق جامع و فراگیر صحبت می‌کنیم که همه عناصر را دارد، گاهی اوقات به عنوان راه‌حل در این بین دوره‌هایی وجود خواهد داشت که بخشی از راه‌حل دائمی نخواهد بود؛ من مخالف آن نیستم.»

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان افزود که هرگونه مذاکرات نیازمند انعطاف‌پذیری است که تاکنون در جانب طالبان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی نیز گفت که گفت‌وگوها درباره مسایل مربوط به دستورکار باید پایان یابد تا مذاکرات پیرامون مسایل اساسی آغاز شود.

عبدالله همچنین با انتقاد از سطح بالای خشونت‌ها اظهارداشت که توافقنامه امریکا و طالبان بطور کامل عملی نشده و انتظارات از این توافق برآورده نشده است. وی تصریح کرد که دولت افغانستان برای آتش‌بس یا کاهش قابل توجه خشونت‌ها آماده است اما طالبان تاکنون این موضوع را نپذیرفته است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق