خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

سفرهای تازۀ خلیلزاد همزمان با پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان

همزمان با پیشرفت‌ در روند مذاکرات صلح افغانستان، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان دور تازۀ سفرهای خود را به منطقه آغاز کرد. آقای خلیلزاد ناوقت پنجشنبه سوم دسمبر (۱۳ قوس) در صفحۀ تویترش نگاشته که قرار است در ابتدا به ترکیه برود و با مقام‌های آن کشور در بارۀ پشتیبانی انقره از روند صلح افغانستان صحبت کند.

آقای خلیلزاد افزوده است: «از آنجا (ترکیه) به سوی دوحه می‌روم تا دریابم که چگونه می‌توانیم با طرفین کمک کنیم تا بر مبنای موفقیت اخیر شان در توافق بر اصول و طرزالعمل‌ها، پیشرفت سریع بر یک نقشۀ راه سیاسی و آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه بیابند.» نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا همچنان به برخی از کشورهای منطقه سفر خواهد کرد تا به گفتۀ وی، «حمایت بیشتر بین‌المللی را برای روند صلح افغانستان جلب کند.»

بر اساس ګزارش صدای امریکا، هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان پس از حدود دو ماه چانه‌زنی روی طرزالعمل مذاکرات بین‌الافغانی و مقدمۀ آن در قطر به توافق رسیده و اعلام کردند که هفتۀ آینده کار اجندای مذاکرات آغاز می‌شود. مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتمبر (۲۲ سنبله) به گونۀ رسمی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و این گفتگوها به دلیل اختلاف‌ها در ترتیب اصول مذاکرات تا هفتۀ گذشته به نتیجه‌ای نرسیده بود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق