خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

دو بسته کمکی بانک جهانی برای افغانستان به ارزش 85 میلیون دالر تصویب شد

بانک جهانی روز شنبه 12 دسامبر اعلام کرد که هیئت مدیره این بانک دو بسته کمک مالی بلاعوض را به ارزش مجموعی 85 میلیون دالر برای افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش رسانه‌ها، طبق اعلام بانک جهانی، این بسته‌های کمکی بخشی از بسته 393 میلیون دالری کمک‌های بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است که به منظور کاهش تاثیرات منفی کووید19 و بهبود دست‌رسی به آب پاک، بهداشت و تقویت خدمات عامه به مصرف خواهد رسید.

به نقل از کشور نیوز، بانک جهانی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا باعث بروز مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شده و در حالی‌که مردم افغانستان هم‌زمان با شیوع این بیماری و جنگ مواجه‌اند، بسیاری از خانواده‌ها که به درآمدهای روزانه (کارهای روزمزد) وابسته هستند، دست‌رسی کم و یا هیچ دست‌رسی به آب پاک آشامیدنی، بهداشت و خدمات صحی ندارند.

هم‌چنان 35 میلیون دالر کمک مالی بلاعوض از سوی اداره توسعه بین‌المللی برای برنامه ملی میثاق شهروندی افغانستان اختصاص داده شده است.

مقدار مجموعی این کمک مالی به 193 ملیون دالر می‌رسد که 158 میلیون دالر آن از جانب صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌شود.

قبل از این نیز ارگ ریاست جمهوری افغانستان 4 دسامبر اعلام کرد که بانک جهانی برنامه تطبیق واکسین کرونا در افغانستان را تمویل می‌کند.

براساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی رییس جمهوری این کشور با رؤسای بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی، مسئولان سازمان صحی جهان و یونیسف، از طریق ویدیو کنفرانسی گفت‌وگو کرده‌ و از روسای بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی خواسته که در قسمت تطبیق مرحله اول برنامه واکسین کرونا، افغانستان را کمک کنند.

براساس خبرنامه، مسئولان متذکره از تعهد مالی جامعه جهانی در زمینه تمویل مرحله نخست واکسین کووید 19 که قرار است از سوی حکومت افغانستان به کمک بانک جهانی تطبیق شود، خبر داده‌اند. آنان گفته اند که بر اساس این برنامه، در مرحله اول مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، قرار است 20 تا 40 درصد برنامه واکسین در افغانستان، تطبیق شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق