خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

شورای اتلانتیک: ادامه مذاکرات در خاک افغانستان ممکن نیست و غنی در پی امتیازگیری تبلیغاتی است

تحلیلگر ارشد شورای آتلانتیک گفته است که در شرایط کنونی انتقال محل مذاکرات بین‌الافغانی به داخل افغانستان ممکن نیست و اشرف غنی با طرح این موضوع در پی امتیازگیری تبلیغاتی است.

«عمر صمد» تحلیلگر ارشد شورای اتلانتیک در باره انتقال محل برگزاری مذاکرات از دوحه به افغانستان گفته است که ارگ این طرح را پیش از اینکه با سایر ارگان‌ها و شخصیت‌های مطرح افغانستان در میان بگذارد مطرح کرد؛ بنابراین این موضوع  اجماع در روند صلح را ضعیف‌تر و بی‌باوری را بین نخبگان سیاسی در کابل بیشتر می‌سازد.

وی افزوده است که: ارگ می‌خواهد اذهان مردم، به‌ ویژه حامیان خارجی خود را ضد طالبان بسیج کرده و روند صلح در قطر را زیر سوال ببرد.

صمد به «اطلاعات روز» گفته است که: امکان گفت‌وگو و مذاکره در داخل افغانستان تحت شرایط خاص وجود دارد، ولی در مرحله‌ ابتدایی کنونی که اختلافات بین دو تیم هنوز زیاد است و اعتمادسازی کافی صورت نگرفته و جنگ نیز بیداد می‌کند، این نظر و پیشنهاد جنبه‌ عملی ندارد.

تحلیلگر ارشد شورای آتلانتیک ادامه داد: در صورتیکه یک نیروی بین‌المللی حافظ صلح در افغانستان تعبیه گردد و طرفین آن را بپذیرند، در چنین صورتی پیشنهاد برگزاری مذاکرات در داخل خاک افغانستان می‌تواند عملی شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق