خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

حامد کرزی: ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از افغانستان همکاری کنیم

رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن مخالفت با خروج غیرمسئولانه نظامیان خارجی از افغانستان تاکید کرد که ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از این کشور همکاری کنیم.

به نقل از تسنیم، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به توافق امریکا با طالبان برای خروج همه نیروهای خارجی از این کشور تا ماه می سال 2021 هشدار داد: خروج شتاب‌زده نیروها بدون دستیابی به صلح، بدون گفت‌وگوهایی که منجر به صلح شود، به هرج و مرج منجر می‌شود.

کرزی به «عرب نیوز» گفت: ما می‌خواهیم امریکا روند صلحی را که آغاز کرده است تکمیل کند تا این روند به نتیجه برسد، ما خواستار ثبات در افغانستان هستیم.

رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: «به عنوان فرزندان این خاک، هم ما و هم طالبان باید این موضوع را درک کنیم که با یکدیگر زندگی کرده و برای حفاظت از کشورمان همکاری کنیم؛ این مشکل نیست، این اقدام آسان خواهد بود اگر خود را از کنترل دیگران آزاد سازیم».

پیش از این «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفته بود که ترک زودهنگام نیروها می‌تواند تاثیرات منفی بر روند صلح بگذارد.

وی همچنین تصریح کرده بود که دولت افغانستان نقشی درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای امریکایی در این کشور ندارد و واشنگتن مطابق به شرایط خویش درباره ادامه حضور و یا خروج از این کشور تصمیم می‌گیرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق