خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

سه سناتور در حال گرفتن 40 هزار دالر رشوه دستگیر شدند

مقام‌های محلی ولایت بلخ تأیید می‌کنند، یک هیأت سه نفری از مجلس سنا که برای بررسی اداره‌های درآمدزا به این ولایت آمده‌ بود، هنگام گرفتن رشوه در بندر حیرتان، بازداشت شده‌اند.

محمدفرهاد عظیمی، والی بلخ امروز (دوشنبه ۸ جدی) در نشستی خبری با آن‌که هویت این سناتوران را افشا نکرد، اما گفت که این سه تن برای تحقیقات بیشتر به کابل منتقل شده‌اند.

لوی سارنوالی و ریاست عمومی امنیت ملی امروز با نشر یک خبرنامۀ مشترک اعلام کرده‌اند که روز گذشته، یک‌شنبه هفتم جدی سه عضو مجلس سنا هنگام گرفتن ۴۰ هزار دالر رشوه بازداشت شده‌اند.

بر بنیاد این خبرنامه این سه سناتور بر اساس اطلاعات کشفی در یک عملیات مشترک از سوی منسوبان ریاست عمومی امنیت ملی و نمایندۀ لوی سارنوالی بازداشت شده‌اند.

در این خبرنامه آمده است: «نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی در هماهنگی با نماینده‌‌گان ریاست عمومی سارنوالی کنترل و مراقبت لوی سارنوالی این سه عضو برحال مجلس سنا را که به منظور نظارت و پیش‌برد برخی امور به ولایت بلخ رفته بودند، در روشنایی احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذه؛ به اتهام اخذه رشوت گرفتار کرده‌اند.»

خبرنامه افزوده است که اطلاع این قضیه بر بنیاد مادۀ یک‌صد و دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان، به گونۀ کتبی به آگهی مجلس سنا نیز، رسانیده ‌شده است.

در این خبرنامۀ نیز به کیستی این سناتواران اشاره نشده است. مجلس سنا تاکنون در بارۀ بازداشت این سه سناتور اظهار نظری نکرده‌ است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق