خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

زندگی مردم قریه آلزایمری‌ها در هالند

یکی از عجیب‌ترین قریه‌های جهان با ویژگی‌ها و امکاناتی متفاوت در هالند طراحی شده که ساکنانش همگی از فراموشی و دیگر مریضی‌های حافظه رنج می‌برند.

یکی از حقایق عجیبی که درباره هالند وجود دارد و بیش‌تر مردم دنیا از آن بی‌اطلاع هستند، این است که این کشور یک قریه برای آلزایمری‌ها دارد! در شهر کوچک «ویسپ» در هالند، یک قریه‌ی محصور شده وجود دارد که به آن قریه‌ هوگویک می‌گویند.

این قریه برای نگه‌داری از افراد مسن مبتلا به آلزایمر طراحی و ساخته شده و فقط کسانی که از آلزایمر یا زوال عقل رنج می‌برند، اجازه زندگی در آن جا را دارند.

این قریه که بارزترین تفاوتش با قریه‌ها و شهر‌های دیگر این است که پرستاران و داکتر‌های زیادی در آن‌جا به صورت ۲۴ ساعت کار می‌کنند و حواس‌شان حتی به صورت نامحسوس هم به افراد سال‌خورده هست تا مشکلی سلامتی‌شان را تهدید نکند.

هزینه مراقبت از هر مریض آلزایمری برای زندگی در این قریه پنج تا شش هزار یورو در ماه است، اما مریضان با حمایت دولت بسته به درآمد و شرایط اقتصادی‌شان، تخفیف و یارانه شامل حال‌شان می‌شود. هزینه مریضان برای اقامت در خانه‌های سال‌مندان سنتی حدود ۱۰ هزار یورو در ماه است یعنی اقامت در این قریه گاه حتی بسیار ارزان‌تر از ماندن و اقامت در خانه سال‌مندان معمولا در شهرهاست.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق