خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

آغاز دور دوم مذاکرات صلح؛ در باره توحید و ترتیب آجندا بحث شد

دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی میان هیئت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

به نقل از صدای امریکا، ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح روز یکشنبه ۱۰ جنوری (۲۱ جدی) به خبرنگاران گفت که گروه‌های تعیین‌شدۀ دو طرف ناوقت روز شنبه با هم دیدار کرده و آنان در بارۀ توحید و آجندای دور دوم مذاکرات صلح بحث و گفت‌وگو کرده اند.

خانم انوری افزود که این نشست با اعضای هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در یک فضای خوب برگزار شده و در آن همچنان فیصله شد تا این جلسات ادامه یابند.

هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان به هدف آغاز دور بعدی مذاکرات صلح به تاریخ پنجم جنوری (۱۶ جدی) به قطر رسید.

اعضای مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفته اند که دور دوم مذاکرات توام با “نگرانی‌ها و امیدها” است و در این دور مذاکرات، بحث‌ها “سخت و نفس‌گیر” خواهد بود.

همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات صلح و بحث روی ترتیب اجندای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه، چهارمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در کابل برگزار شد.

عبدالله خنجانی، معین هماهنگی، پالیسی و استراتیژی وزارت دولت افغانستان در امور صلح به خبرنگاران گفت که اعضای رهبری این کمیته در این نشست رهنمود مذاکرات صلح را تایید کرده‌اند.

آقای خنجانی افزود که اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی همچنان بر تامین آتش‌بس فوری و حفظ ارزش‌های اساسی مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته، وزارت خارجۀ افغانستان کارزار بین‌المللی “دیالوگ دپلوماتیک” را به هدف موفقیت مذاکرات صلح و رسیدن به صلح پایدار در این کشور راه اندازی کرده است.

گران هیواد، سخنگوی این وزارت گفت که حنیف اتمر، وزیر خارجۀ این کشور در روزهای اخیر با وزیران خارجۀ شش کشور و نمایندگان ویژه ایالات متحده و ملل متحد برای افغانستان در بارۀ صلح این کشور و پشتیبانی آنان برای موفقیت این روند بحث و گفتکو کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق