خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

ابراهیم عابد؛ کمیدین پرآوازه و برجسته کشور

«ابراهیم عابد»، کمیدین مشهور و برجسته افغان در ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار چشم به جهان گشود. عابد از خُردسالی مهارت فوق‌العاده‌ای در عرصه کمیدی داشت همین امر باعث شد تا او در میان واهمه‌های روزگار، یکی از مشهورترین کمیدین‌های کشور شود.

«ابراهیم عابد» در دوران کودکی، همیشه در زمینه‌های هنری مکتب سهم فعالی داشت، طوری‌که بعدها او را در ولایت ننگرهار در نمایش‌نامه‌ها و تمثیلات نیز دعوت می‌کردند تا وسیله‌ای برای خندیدن مرم باشد. عابد از ناچاری مجبور شد تا مدتی را به دور از هنر بگذراند و خود را در شغل‌هایی هم‌چون خیاطی، پرستاری و گل‌دوزی مشغول نگه‌دارد.

آقای عابد مدت چهار‌سال در کشور پاکستان مهاجر بوده است؛ او حتی در دوران مهاجرت نیز از تمثیل و کمیدی دست بر نداشت. بعد از مهاجرت، او دوباره به وطن بازگشت و فعالیت خود را در تلویزیون ننگرهار آغاز کرد، چندی بعد، او در برنامه‌ای به نام خنده‌بازار که در تلویزیون طلوع نشر می‌شد، شرکت کرد. بعد از آن، در برنامه «شبکه خنده» تلویزین طلوع به فعالیت ادامه داد؛ همین شبکه خنده بود که او را زبان‌زد مردم افغانستان کرد.


عابد در برنامه‌ای تحت عنوان شبکه خنده، با هنرنمایی‌هایش توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در میان مردم به دست آورد. او اکنون کمیدین برجسته و مشهور کشور افغانستان به شمار می‌رود و نظیر ایشان بسیار اندک در جامعه افغانی پیدا خواهد شد.

رفیع‌الله انوری

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق