خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

واکسین کرونا؛ وعده کمک ۱۱۲ میلیون دالری «کوواکس» به افغانستان

مقام‌های افغانستان گفته‌اند که برنامه «کوواکس» سازمان جهانی صحت وعده کمک ۱۱۲ میلیون دالری را برای تدارک واکسین کرونا به این کشور داده‌اند. قرار است تا شش ماه دیگر این واکسین‌ها به افغانستان تحویل داده شود.

وحید مجروح، معین وزارت صحت عامه افغانستان روز سه‌شنبه گفت که قرار است با ۱۱۲ میلیون دالر کمک «کوواکس» برای ۲۰ درصد مردم افغانستان واکسین کرونا تدارک دیده شود.

به نقل از دویچه‌وله، مجروح به خبرنگاران گفت که تدارک واکسین برای افغان‌ها شش ماه دیگر وقت خواهد گرفت، اما مقام‌ها با جوانب مختلف در گفت‌وگو می‌باشند تا زودتر واکسین دریافت کنند.

«کوواکس» یک برنامه جهانی است که از سوی سازمان جهانی صحت به هدف تدارک واکسین برای مردم فقیر و کشورهای کم درآمد ایجاد شده است.

هدف برنامه «کوواکس» تامین دو میلیارد دوز واکسین کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ است. به این ترتیب قرار است ۲۰ درصد آسیب‌پذیرترین افراد در ۹۰ کشور فقیر و دارای درآمد متوسط در برابر ویروس کرونا واکسین شوند.

پیش از این مقام‌های افغانستان خبر داده بودند که بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی نیز ابراز آمادگی کرده‌اند که برای ۲۰ درصد مردم افغانستان واکسین کرونا تدارک ببینند.

علاوه بر این، وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که هندوستان ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به این کشور می‌فرستد. هندوستان گفته است که به چند کشور همسایه و منطقه به شمول افغانستان محموله‌های واکسین کرونا می‌فرستد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق