خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

نماینده پروان: نماینده‌گان مجلس شدیداً زیر فشار ارگ و شورای امنیت ملی است

نمایند‌گان مجلس به‌ دلیل پافشاری برای یک‌سان‌سازی معاشات، شدیداً زیر فشار ارگ ریاست‌جمهوری و شورای امنیت ملی قرار دارند.

این موضوع را صدیق‌احمد عثمانی، نمایندۀ‌ مردم پروان در مجلس نماینده‌گان، روز جمعه (بیست‌وچهارم دلو) در گردهمایی اتحادیۀ آموزگاران ولایت پروان در این ولایت بیان کرد. آقای عثمانی می‌گوید، رهبری حکومت و شورای امنیت ملی به‌ دلیل عقب‌‌گرد در تصمیم مجلس نماینده‌گان برای یک‌سان‌سازی معاشات و تصویب بودجۀ ملی سال مالی ۱۴۰۰، فشارهای حداکثری را اعمال کرده‌اند.

به نقل از سلام وطن‌دار، این عضو مجلس نماینده‌گان تأکید می‌کند، تا زمانی که طرح یک‌سان‌سازی معاشات با ایجاد کُد مشخص تحقق نیابد، هیچ عقب‌گردی در موضع‌گیری‌های مجلس وجود نخواهد داشت.

عبدالقیوم میرزاده به نیابت از اتحادیۀ آموزگاران ولایت پروان از طرح یک‌سان‌سازی معاشات و موضع‌گیری‌های مجلس نماینده‌گان اعلام پشتی‌بانی می‌کند و می‌گوید، هرگاه حکومت بحث چالش‌های اقتصادی کشور را در گریز از طرح یک‌سان‌سازی معاشات مطرح می‌کند، حقوق و امتیازات همه بخش‌ها را با حقوق و امتیازات کنونی آموزگاران یک‌سان کند.

نماینده‌گان منتخب جوانان، فعالان مدنی و بزرگان قومی پروان با سخن‌رانی در این همایش از اعضای مجلس نماینده‌گان می‌خواهند که تا تحقق طرح یک‌سان‌سازی معاشات، هیچ عقب‌گردی در تصمیم اتخاذشدۀ خود نداشته باشند.

در اخیر این گردهمایی که از سوی اتحادیۀ آموزگاران ولایت پروان راه‌اندازی شده بود، اشتراک‌کننده‌گان قطع‌نامۀ ۴ ماده‌یی پشتی‌بانی‌شان از مجلس نماینده‌گان را به خوانش گرفتند و تأکید کردند که در صورت بی‌اعتنایی، به جاده‌ها خواهند ریخت.

در همین حال، ده‌ها تن از کارمندان اداره‌های دولتی و باشنده‌گان ولایت بغلان نیز دیروز با راه‌اندازی یک گردهمایی، پشتی‌بان‌شان را از طرح یک‌سان‌سازی معاشات کارمندان دولتی اعلام کردند. باشنده‌گان بغلان در مرکز شهر پلخمری گردهم آمدند و شاهراه عمومی بغلان را برای چند ساعت به روی ترافیک بستند.

پشتی‌بانی باشنده‌گان بغلان از طرح یک‌سان‌سازی معاشات

نجیب‌الله، رئیس اتحادیۀ کارگران ولایت بغلان در این گردهمایی می‌گوید که کارمندان دولتی در وضعیت بدی به سر می‌برند و باید معاشات آنان افزایش یابد.

آنان می‌گویند، اگر دولت این طرح را در بودجۀ سال مالی ۱۴۰۰ تطبیق نکند، به دادخواهی‌های‌شان ادامه می‌دهند و دست به اعتراض‌های گسترده خواهند زد. به گفتۀ آنان، معاشات کارمندان دولتی غیرقانونی و ناعادلانه است.

این در حالی‌ است که روز گذشته محمدخالد پاینده، سرپرست وزارت مالیه گفت اگر بودجه تصویب نشود، میزان فقر و مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد.

به گفتۀ آقای پاینده، به خواست‌های نماینده‌گان مجلس رسیده‌گی شده و خواست‌های آن‌ها در سند سوم بودجه گنجانیده شده است. او گفت خواست‌هایی که معقول و از لحاظ امکانات مالی قابل تطبیق بوده، در سند سوم بودجه درج شده است.

سرپرست وزارت مالیه از مجلس نماینده‌گان خواست که هرچه زودتر سند بودجۀ مالی سال مالی ۱۴۰۰ را تصویب کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق