خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

تلفات نیروهای پولیس در نتیجه حمله نفوذی طالبان در ارزگان

مقام‌های محلی ولایت ارزگان می‌گویند که در اثر حملۀ مهاجمان نفوذی طالبان، به نیروهای پولیس در این ولایت تلفات وارد شده است. محمد عمر شیرزاد والی ارزگان روز جمعه پنجم مارچ (۱۵ حوت) به صدای امریکا گفت که دو مهاجم نفوذی طالبان در یکی از پوسته‌های پولیس در شهر ترینکوت بر هم‌قطاران خود گلوله‌باری کردند.

آقای شیرزاد افزود که تا اکنون شمار دقیق تلفات نیروهای پولیس در این حادثه مشخص نشده و جزییات آن بعداً با رسانه‌ها شریک خواهد شد. در این حال، یک مقام امنیتی ولایت ارزگان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که در این گلوله‌باری مهاجمان نفوذی طالبان، سه منسوب پولیس جان باخته و یک تن دیگر زخمی شده است.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند. مقام‌های افغان با ابراز نگرانی گفته اند که با وجود تدابیر شدید، حملات نفوذی طالبان در اکثر ولایات افغانستان به ویژه در ولایت‌های جنوبی این کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که در بیش از دو ماه گذشته، ۱۲ منسوب پولیس محلی در هرات، هشت منسوب امنیتی افغان در ولایت قندهار و هفت منسوب دیگر در ولایت غزنی در حملات مشابه کشته شده اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق