خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

افغان‌ها باید خودشان دولت موقت را ایجاد نمایند

وزارت خارجه روسیه در آستانه نشست مسکو برای صلح افغانستان حمایت خویش را از ایجاد دولت موقت در افغانستان و ادغام طالبان در این دولت اعلام کرد.

ماریا زخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز طی کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که باید افغان‌ها خود‌شان مستقلانه در ایجاد دولت مؤقت تصمیم بگیرند.

وی افزود: «باید خود افغان‌ها در جریان مذاکرات آشتی ملی، تصمیم ایجاد دولت مؤقت در افغانستان را بگیرند. شما از موقف ما آگاه هستید، با این همه، تاکید می‌نمایم که ایجاد دولت فراگیر برای حل بحران و ادغام طالبان به زندگی صلح‌آمیز سیاسی افغانستان تصمیم منطقی خواهد بود. اما تاکید می‌کنیم که این مسئله را باید خود افغان‌ها در جریان مذاکرات حل و فصل نمایند.»

قبلاً خلیلزاد نماینده امریکا در امور افغانستان طی نامه عنوانی رئیس جمهور افغانستان، پلان جدید حل و فصل بحران افغانستان را با ایجاد دولت مؤقت با شرکت طالبان ارائه نمود.

خلیلزاد این پلان را به طالبان نیز مطرح نموده است.

روسیه در حالی حمایت خویش را از ایجاد دولت موقت فراگیر در افغانستان اعلام کرده که مسکو در تاریخ 18 ماه مارس (28 ماه حوت) میزبان نشستی بین‌المللی درباره صلح افغانستان است و  در این نشست نمایندگان کشورهای امریکا، چین، پاکستان، دولت افغانستان و گروه طالبان حضور خواهند یافت.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق