خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

تحرک تازه در مذاکرات صلح؛ گسترش خشونت‌ها و حمله بر محافظان بند پاشدان

با وجود تحرک تازه در گفت‌وگوهای صلح افغانستان، در ۲۴ ساعت دوشنبه و سه‌شنبه دست کم ۲۱ نفر در سراسر این کشور کشته شده و ۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از جمله در حمله بالای یک واسطه نقلیه پوهنتون بغلان، دو استاد این نهاد تحصیلی جان باختند.

افراد مسلح ناشناس بر یک واسطه نقلیه پوهنتون بغلان صبح روز سه شنبه گلوله باری کردند که در نتیجه آن دو استاد این پوهنتون کشته شدند. این بس دانشجویان و شماری از استادان دانشگاه بغلان را حمل می‌کرد که هدف حمله قرار گرفت.

هرچند مقام‌های ولایت بغلان، طالبان را مسئول این حمله دانستند، اما این گروه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

در یک حادثه دیگر، در نتیجه حمله بر پایگاه محافظین بند پاشدان در ولایت هرات، سه سرباز نیمه شب سه‌شنبه جان باختند. در این حمله یک محافظ این بند آب زخمی گردید.

نظام خپلواک، سخنگوی اداره ملی تنظیم امور آب افغانستان گفت، این حمله ساعت 3 بامداد روز سه شنبه به وقت محلی رخ داد که در نتیجه سه محافظ امنیتی این بند کشته و یک نفر دیگر مجروح شده است.

سخنگوی اداره ملی تنظیم امور آب افغانستان اظهار کرد، در نتیجه این حمله مخالفان مسلح چهار محافظ امنیتی دیگر این بند نیز ناپدید شدند.

روز دوشنبه با اصابت یک راکت به منزل مسکونی در همین ولایت، یک پسر خورد سال جان باخت و یک دختر جوان زخمی گردید.

در شهر کابل روز گذشته انفجار یک ماین جاسازی شده در واسطه نقلیه که ۱۶ کارمند دولتی را انتقال می‌داد، جان یک زن و کودک سه ساله‌اش را گرفت. زن قربانی هشت ماه حامله بود.

مقام‌های ولایت بادغیس نیز گفته‌اند که یک افسر پیشین پولیس در اثر گلوله باری ملیشه‌ها جان باخت.

از ولایت زابل خبر می‌رسد که در اثر انفجار ماین مقناطیسی در یک موتر حامل کارمندان شهرداری این ولایت، سه فرد ملکی روز دوشنبه زخمی شدند.

افزون بر این، در اثر چندین حمله جداگانه بر پایگاه‌های نیروهای امنیتی در ولایت‌های فاریاب، هلمند و غزنی دست کم ۹ تن جان باختند ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان دیدبان حقوق بشر روز سه شنبه با نشر اعلامیه‌ای ترورهای هدفمند به خصوص علیه گروه‌های اقلیت، زنان و خبرنگاران را محکوم کرد.

پاتریسیا گوسمان، مسئول بخش آسیا در این سازمان گفت: «مهاجمان ناشناخته که خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و متخصصان را هدف قرار می‌دهند، تعداد زیادی را کشته و بسیاری دیگر را مجبور به ترک وطن کرده و باعث شده‌اند که دیگران در کشور در ترس زندگی کنند.»

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق