خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

شرکت افغان پُست سیستم آنلاین خدمات عامه را افتتاح کرد

شرکت افغان پُست برای نخستین بار سسیتم آنلاین خدمات عامه را در افغانستان ایجاد کرد. مردم از این طریق می‌توانند مدارک‌شان را در وزارت امور خارجه به گونه آنلاین تصدیق و طی مراحل نموده و از نزدیکترین پُسته خانه به دست آورند.

مسئولان شرکت افغان پُست روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در کابل از گشایش سیستم آنلاین خدمات عامه خبر دادند. وحید ویسی، رئیس شرکت افغان پُست گفت که این شرکت تفاهمنامه همکاری را با وزارت امور خارجه امضا کرده است و به مراجعین این وزارت خدمات آنلاین را انجام می دهد. وی از سایر ادارات دولتی خواست تا خدمات عامه‌شان را از طریق افغان پُست به مردم ارایه کنند.

به گزارش دویچه وله، مسئولان افغان پُست افزودند که شهروندان افغانستان می‌توانند با مراجعه به ویب سایب این شرکت وارد سیستم آنلاین خدمات عامه شده و مدارک به ویژه اسناد تحصیلی، وثایق و تذکره‌شان را برای دریافت تصدیق وزارت امور خارجه طی مراحل نموده و مدارک‌شان را دوباره از نزدیکترین پُسته خانه محل زندگی‌شان به دست آورند.

رئیس شرکت افغان پُست اطمینان داد که این شرکت با ایجاد سیستم خدمات آنلاین ظرفیت عرضه خدمات را از طریق پُسته خانه‌های خود در مرکز و ولایت دارد. او تصریح کرد که این شرکت ۱۵۰ نوع خدمات عامه را شناسایی کرده و در سیستم آنلاین خدمات عامه خویش جا داده کرده است.

به گفته او استفاده از سیستم آنلاین خدمات عامه شرکت افغان پست، سهولت‌های فراوانی را برای شهروندان فراهم می نماید که مهمترین آن جلوگیری از تجمع مراجعین در یک وزارت می‌باشد.

افزون بر این، این شرکت در نظر دارد که در سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی خدمات کارگو را به مردم ارائه نموده و کد‌های پُستی ده رقمی برای منازل تعیین کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق