خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

دوستم پس از دیدار با اردوغان: نشست استانبول به صلح در افغانستان منجر می‎‌شود

مارشال «عبدالرشید دوستم» پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول منجر به صلح سراسر در افغانستان خواهد شد.

«مارشال عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره اوضاع جاری سیاسی و امنیتی افغانستان و نشست قریب‌الوقوع استانبول تبادل‌نظر کردند.

دوستم در این دیدار، میزبانی ترکیه برای برگزاری نشست استانبول بین طالبان و دولت افغانستان تحت نظارت سازمان ملل و کشور‌های دخیل را مهم و ارزنده خواند.

وی همچنین با اشاره به نقش ترکیه در روند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که «نشست استانبول می‌تواند سبب به وجود آمدن صلح سراسری در افغانستان شود.»

اردوغان نیز ضمن تاکید حمایت ترکیه از افغانستان گفت که آنکارا با مقامات کشورهای پاکستان، قطر و سازمان ملل برای به موفقیت رساندن روند استانبول رایزنی‌های مثبتی داشته است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول بتواند سبب بوجود صلح و تعمیم وحدت و عدالت در افغانستان شود.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که «گریک سیتی تایمز» اخیراً گزارش داده بود که پاکستان خواستار جایگزینی نظامیان ترکیه‌ای با نیروهای امریکایی و ناتو است و مقامات نظامی دو کشور رایزنی‌هایی در این باره داشته‌اند.

براساس این گزارش،  پاکستان با کمک شبکه حقانی، طالبان را متقاعد کرده است تا با ادامه حضور نیروهای ترکیه‌ موافقت کند و حتی اجازه دهد نیروهای بیشتری از این کشور به افغانستان اعزام شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق