خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

سنگرهای داغ جنگ؛ کشته‌شدن 110 طالب در هلمند و 9 سرباز در بغلان

مقام‌ها در ولایت هلمند روز سه‌شنبه (۱۴ ثور) از کشته‌شدن ۱۱۰ طالب به‌ شمول مسئول جنگ این گروه برای شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت خبر داده‌اند.

در یک خبرنامه فرماندهی پولیس هلمند آمده‌است که … در نتیجۀ درگیری با نیروهای دولتی و نیز راه‌اندازی حمله‌های هوایی در ولسوالی‌های نهر سراج، ناوه، گرمسیر و واشیر و نیز در مسیر شاهراۀ ۶۰۱ و  شاهراه ۶۱۱ سنگین، ۱۱۰ طالب کشته شدند و ۳۷ تن دیگر آنان، زخم برداشته‌اند.

خبرنامه می‌افزاید که مولوی رحم‌الدین، مسئول جنگی طالبان برای لشکرگاه نیز در میان کشته‌شده‌گان است.

در خبرنام نیز آمده‌است که در این عملیات‌ها، ۲۹ میل جنگ افزار و مقداری از تجهیزات طالبان به ‌دست نیروهای دولتی افتاده‌اند.

این در حالی است که منابع امنیتی و محلی روز سه‌شنبه (۱۴ ثور) تأیید کردند که طالبان شب سه‌شنبه بر یک پایگاه نیروهای ارتش در ولایت بغلان حمله کردند که در نتیجه نُه تن از نیروهای امنیتی، جان باختند. منابع می‌افزایند که ۱۶ تن دیگر از نیروهای امنیتی، به دست طالبان اسیر شده‌اند.

گفته‌های منابع امنیتی در حالی است که مقام‌های محلی بغلان گفتند: در حمله طالبان بر ولسوالی بغلان مرکزی این ولایت و سقوط یک بیز ارتش ۳۵ سرباز شهید و ۱۶ تن اسیر شده‌اند و طالبان ۷ تانک را با خود برده‌اند.

فیروزالدین ایماق؛ عضو شورای ولایتی بغلان دیروز به آوا گفته است که: ساعت ۱۰ [شب سه‌شنبه] طالبان بر بیز مکتب جر خشک در سرک همت‌خیل از مربوطات مرکز ولسوالی بغلان مرکزی حمله کردند، جنگ تا ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه ادامه داشت.

وی افزود: نرسیدن کمک سبب شد تا پاسگاه به دست طالبان سقوط کند و بر اساس اطلاعات ابتدایی و مردمی در این رویداد ۳۵ سرباز ارتش شهید و ۱۶ تن‌شان اسیر شده و طالبان ۷ تانک‌هاموی را با خود برده‌اند.

این عضو شورای ولایتی بغلان گفت که اجساد هنوز در محل رویداد باقی مانده، ساحه در اختیار طالبان است و قرار است تا دو ساعت دیگر اجساد شهدا از سوی صلیب سرخ به مرکز بغلان انتقال یابد.

این در حالی است که خشونت‌های مرگبار طالبان طی روزهای اخیر پس از اعلام تاریخ رسمی خروج نیروهای خارجی و آغاز رسمی روند خروج به شدت افزایش یافته‌است. این امر نگرانی‌ها درباره تلاش طالبان برای تشدید جنگ داخلی برای رسیدن به قدرت را به شدت افزایش داده‌است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق