خبرهای مرتبط

جمع

زلنسکی: سرنوشت اوکراین مانند افغانستان نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها...

پر لویو لارو د ټرافیکي پېښو د مخنیوي طرحه جوړه شوه

د ټرافیکو عمومي ریاست په هېواد کې له ټرافیکي...

معلولان و خانواده‌های شهدا در کابل بار دیگر خواهان پرداخت حقوق‌شان شدند

شماری از معلولان و خانواده‌های شهدا در پایتخت بار...

واکنش عبدالله به آتش‌بس سه روزه طالبان

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی امروز (دوشنبه،۲۰ ثور) درباره اعلام آتش‌بس طالبان در روزهای عید می‌گوید: «به باور ما راه حل بیرون رفت از بحران کنونی کشور تسریع مذاکرات، اعلان آتش‌بس دایمی و قطع همیشگی جنگ می‌باشد.»

عبدالله افزود: «در گذشته جمهوری اسلامی افغانستان در روزهای عید و مناسبت‌های خاص، آتش‌بس یک‌جانبه اعلان کرده‌ است. برقراری آتش‌بس موقت به این مناسبت‌ها، فرصت کوتاه آرامش را برای مردم فراهم می‌‌کند، اما راه حل اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.»

او می‌افزاید: «تجربه چهاردهه اخیر نشان می‌دهد که نسخه خشونت و کشتار نه تنها راه‌حل نیست بل‌که به عمق بحران و منازعه افزوده است. به همین دلیل، هیچ گروهی دچار اشتباه محاسباتی نشود که با کشتار و خشونت بیشتر به نتیجه می‌رسد.»

او در ادامه می‌گوید: «با اغتنام از فرصت یک‌بار دیگر تحریک‌ طالبان را به از سرگیری مذاکرات، آتش‌بس دایمی، قطع جنگ و خون‌ریزی و یافتن راه حل سیاسی جامع، عادلانه، با عزت و قابل قبول برای تمام طرف‌ها فرا می‌خوانیم.»
این گفته‌های آقای عبدالله در حالی ابراز می‌شوند که منابع می‌گویند که طالبان برای سه روز عید، آتش‌بس اعلام کردند.

نعیم وردک، سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که در سه روز عید از هر گونه عملیات تهاجمی در سراسر کشور از سوی طالبان خودداری می‌شود و آن‌ها تنها حالت دفاعی را به خود می‌گیرند. حکومت افغانستان نیز از این آتش‌بس سه روزه استقبال کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق