خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

شورای علما: جنگ جاری به تمام معنی نامشروع و مسلمان کشی است

شورای سراسری علمای کشور بار دیگر جنگ جاری در افغانستان را نامشروع و مسلمان‌کشی خوانده و خواستار توقف این جنگ شد.

مولوی سردار زدران، سرپرست شورای سراسری علمای کشور روز شنبه (12 سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت: “جنگ جاری افغانستان به تمام معنی نامشروع، برادرکشی، مسلمان‌کشی و ویران کردن کشور است”.

مولوی زدران افزود، شورای سراسری علما اکیدآ از طرفین جنگ افغانستان می‌خواهد که هرچه عاجل این جنگ نامشروع را متوقف کنند تا دیگر مردم بی‌گناه و مظلوم افغانستان قربانی نشوند.

به نقل از جمهور، سرپرست شورای سراسر علمای افغانستان به حمایت از نظام جمهوریت و نیروهای دفاعی امنیتی و دفاع از خاک تاکید کرده گفت: “این شورا به اساس مسئولیت دینی خویش از امروز در سراسر کشور به نامشروع خواندن جنگ جاری تبلیغ کرده و در دفاع از مردم و نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان بیشتر فعالیت می‌کند”.

وی بیان داشت: علمای تمام جهان اسلام جنگ افغانستان را جنگ داخلی و برادرکشی خوانده و دیگر این جنگ مبنای دینی و شرعی نبوده، جز ویرانی کشور و بیچاره‌گی و مهاجرت نتیجه دیگری در پی ندارد.

او خطاب به طالبان گفت: “جنگ راه حل نیست و شما از طریق جنگ و خشونت به هدف تان رسیده نمی‌توانید”. این موقف شورای سراسری علمای افغانستان یک بار دیگر در حالی مطرح می‌شود که بعد از اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان حملات نظامی‌شان را بر نیروهای افغان، افزایش داده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق