خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

دبیرکل یوناما در دیدار با طالبان: مذاکرات صلح باید شدت بگیرد

نویسنده: رفیع‌الله انوری

دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان با گروه مذاکره‌کننده طالبان در دوحه قطر به هدف شدت‌بخشیدن به روند مذاکرات صلح افغانستان دیدار نمود.

به گزارش روزنامه دنیا، دیبرا لاینز، دبیر کل و نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان روز دوشنبه (14 سرطان) با طالبان در دوحه قطر دیدار نمود. موضوع این دیدار حمایت از روند صلح افغانستان، اولویت‌ قرار دادن مذاکرات بین‌الافغانی و پایان کشمکش‌ها در افغانستان عنوان شده است.

سفر نماینده سازمان ملل متحد در حالی صورت گرفته که گفت‌و‌گوهای صلح میان هیئت گفت‌و‌گو کننده دولت و گروه طالبان متوقف شده است.

دولت افغانستان بارها آماده‌گی خود را برای مذاکره با گروه طالبان اظهار کرده، طالبان اما تاکنون حاضر نشده مستقیماً با دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح شود.

این در حالی است که قرار بود مذاکرات صلح افغانستان در ترکیه که از سوی سازمان ملل متحد و قطر پشتیبانی می‌شد، روز چهارم ماه ثور (۲۴ اپریل) آغاز شود و از طرف‌های درگیر جنگ دعوت شده بود تا مناقشات خود را از راه گفت‌و‌گو حل و فصل نمایند و جنگ طولانی‌مدت در افغانستان را به اتمام برسانند؛ دولت افغانستان آماده‌گی خود را برای این نشست اعلام نمود اما گروه طالبان حاضر به مذاکره نشده و پا پس کشید.

در روزهای اخیر خشونت‌ها در کشور افزایش بی‌پیشینه داشته و شدت حمله طالبان به ولسوالی‌ها نیز افزایش یافته است که در نتیجه این حملات علاوه بر آواره‌شدن جمعیت زیادی از مردم، چندین ولسوالی‌ها در ولایات مختلف کشور مانند بدخشان، بلخ، بغلان، هرات، سمنگان، قندوز و… به دست گروه طالبان افتاده است. بعضی از ولسوالی‌ها نیز بدون درگیری به گروه طالبان واگذار شده و شماری دیگر از ولسوالی‌هایی که سقوط کرده بود بار دیگر زیر کنترول نیروهای امنیتی کشور درآمد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق