خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

حامد کرزی: اگر طالبان خواهان تحمیل نظرشان بر مردم باشد با قیام ملی مواجه خواهد شد

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور میگوید که مردم افغانستان به طالبان فرصت توافق سیاسی را داده اند اما اگر آنها کوشش نماید که فکر خود را بالای مردم تحمیل نماید با قیام ملی مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور پیشین در تازه‌ترین مصاحبه با رشیه تودی گفته است که نظر وی در رابطه به عملکرد‌های نادرسته طالبان که در گذشته انجام داده‌اند و اکنون نیز انجام می‌دهند تغییر نکرده است و اکنون که مردم افغانستان فرصت برای زنده‌گی مصالح آمیز به طالبان داد باید از آن استفاده کننده و اگر این گروه خواهان تحمیل نظر خود برمردم است در افغانستان با قیام ملی مردم مواجه خواهد شد و یکی از قیام گننده‌گان خود وی خواهد بود.

 کرزی می‌گوید که از تلاش‌های کشور‌های منطقه در بخش صلح حمایت می‌کند و اگر در نتیجه صلح حکومت واحد در  افغانستان ایجاد شود این کار نه تنها برای مردم افغانستان بلکه به شمول روسیه به نفع کشور‌های منطقه نیز خواهد بود.

حامد کرزی می‌گوید که نگران‌ها برای انتقال جنگجویان داعش به روسیه معقول است اما نسخت باید به این پرسش پاسخ گفته شود که حریم هوایی و زمینی افغانستان در کنترول امریکا بود، گروه داعش چگونه ایجاد شد و به یک تهدید جدی مبدل گردید؟

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق