خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

ستانکزی: برای خروج از وضعیت کنونی فرقی نمی‌کند دولت آینده افغانستان چگونه باشد

رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان گفت: باید برای توقف جنگ تلاش کرد و برای خروج از وضعیت کنونی نیز فرقی نمی‌کند که دولت آینده چگونه باشد.

«معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره افغانستان با طالبان با وزیر حج و اوقاف و شماری از علمای این کشور برای تبادل نظر درباره روند صلح دولت و طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست با تاکید بر ایجاد یک نظام فراگیر در افغانستان گفت: برای بیرون رفت از وضعیت کنونی و پایان جنگ فرق نمی‌کند که نظام آینده این کشور چگونه باشد.

به گزارش آریانا، رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان درباره قانون اساسی نیز اظهارداشت که قانون اساسی این کشور از بین نخواهد رفت اما روند تعدیل آن جریان دارد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز پیش از این در دیدار با رئیس و اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور گفته بود که نظرات اقشار مختلف مردم افغانستان، مشورت‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح و قانون اساسی حدود صلاحیت‌ و دستورکار این تیم را مشخص می‌کند.

وی همچنین تاکید کرده بود که مذاکرات با طالبان باید در چارچوب قانون اساسی باشد تا به موفقیت منجر شود.

از سوی دیگر، طالبان بارها با قانون اساسی کنونی افغانستان مخالفت کرده است، «سهیل شاهین» عضو ارشد تیم مذاکره طالبان در قطر پیش از این تاکید کرده بود که «ما قانون اساسی می‌خواهیم اما قانونی که منعکس‌کننده ارزش‌های اسلامی و ملی مردم ما باشد و از طرف علما و دانشمندان افغان در فضای حریت تدوین و ترتیب شود. قانون اساسی کنونی این اوصاف را ندارد و تحت سایه هواپیماهای بی52 تدوین شده است، لذا ما مخالف آن هستیم.»

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق