خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

انفجار در قندهار بیش از 100 کشته و زخمی برجا گذاشت

در یک انفجاری که امروز (جمعه، 23 میزان) در مسجد امام بارگاه در مربوطات حوزه اول امنیتی شهر قندهار به وقوع پیوست که 33 تن کشته و 74 تن دیگر زخم برداشتند.

انفجار زمانی به وقوع پیوست که سه فرد انتحاری وارد مسجد شده و شروع به تیراندازی نمودند، بلافاصله بعد از تیراندازی خود را منفجر کردند.

گواهان رویداد می‌گویند که سه انفجار پی‌در‌پی در هنگام ادای نماز جمعه و در مسجد امام بارگاه، که یکی از بزرگ‌ترین مساجد شهر قندهار است، نمازگزاران را هدف قرار داده است.

یکی از اعضای خانواده زخمیان می‌گوید که سه تن از مهاجمین که یک تن آنان اول نگهبان مسجد را کشت و دو تن دیگر وارد صحنه نمازگذاران شده و شروع به تیراندازی نمودند، اندکی بعد از تیر اندازی خود را انفجار دادند که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن گردیدند.

مسجد بارگاه در قندهار یکی از مساجد اهل تشیع است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید

این در حالی است که جمعه هفته گذشته انفجاری در یک مسجد شیعیان در ولایت قندز که مردم در حال خواندن نماز بودند به وقوع پیوست که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت. گروه داعش با نشر اعلامیه‌یی مسئولیت انفجار به این مسجد را به عهده گرفت.

واکنش‌ها:

ذبیح‌الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی امارت اسلامی در توییتر خود نگاشت که «امارت اسلامی انفجار بر مردم ملکی در مسجدی در قندهار را انکوهش می‌کند، آن راجنایت بزرگ دانسته و به نیروهای امنیتی دستور می‌دهد که عاملین همچو حوادث را بزودی دستگیر و به پنجه شریعت بسپارند.»

حامد کرزی، رئیس جمهور اسبق کشور این حادثه را تقبیح کرده و با نشر اعلامیه‌یی گفته است که حمله بر مسجد امام بارگاه قندهار را جنایت علیه بشریت خطاب کرده است. وی این اقدام را یک توطئه آشکار خارجی علیه صلح، ثبات و وحدت ملی خواند.

یوناما نیز حمله امروز بر مسجد شیعیان در قندهار را نکوهش کرده است، «ملل متحد این حمله ظالمانه را که یک مکان مذهبی و عبادت‌کنندگان را هدف قرار داده، محکوم می‌نماید. عاملین این حمله باید پاسخ‌گو باشند».

لینک خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق