خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی: کریم خلیلی و محمد محقق می‌تواند به افغانستان باز گردند

معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان تاکید کرد که «کریم خلیلی» و «محمد محقق» شامل عفو عمومی هستند و می‌توانند به این کشور بازگردند.

«مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی محمد حسن آخوند، نخست وزیر امارت اسلامی با «صوفی گردیزی»، «شیخ کریمی بامیانی» و «سنگردوست وردک» به «نماینده‌گی» از قوم هزاره دیدار کرد.

منابع می‌گویند که این افراد به نماینده‌گی از قوم هزاره در دیدار با مولوی عبدالکبیر پشتیبانی خود را از امارت اسلامی اعلام کردند.

براساس این گزارش، این بزرگان قوم هزاره همچنین تاکید کردند که باید بین امارت اسلامی و هزاره‌ها اعتمادسازی صورت گیرد و با شخصیت‌های این قوم گفت‌وگو شود تا دوباره به کشور بازگشته و زیر چتر امارت اسلامی زنده‌گی امن و مصون را ادامه دهند.

معاون سیاسی نخست‌ وزیر امارت اسلامی نیز کشور را خانه مشترک تمام اقوام و مذاهب دانسته و از قربانی‌های قوم هزاره در جهاد گذشته قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید

معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی تاکید کرد که «کریم خلیلی» و «محمد محقق» شامل عفو عمومی هستند و می‌توانند به این کشور بازگردند.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان

مولوی عبدالکبیر در ادامه گفت که شخصیت‌های قوم هزاره، از جمله «کریم خلیلی»، «محمد محقق» و «صادق مدبر» از اعضای جامعه افغانستان هستند و زنده‌گی در این کشور حق مسلم آن‌هاست.

وی تصریح کرد که این شخصیت‌ها نیز شامل عفو عمومی امارت اسلامی می‌شوند و به آن‌ها اطمینان داد که هیچ خطری از سوی امارت اسلامی متوجه‌شان نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://dunia.af/?p=8128

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق