خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

روسیه جنگ آمریکا در افغانستان را شکست سیاسی خواند

نمایندۀ روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار داشت که نتیجۀ جنگ آمریکا در افغانستان برای واشنگتن یک شکست کامل سیاسی، نظامی و دیپلماتیک بود.

«مکائیل اولیانوف» نمایندۀ روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از سیاست آمریکا در افغانستان در توئیتی نوشت: مواردی در سیاست آمریکا در قبال افغانستان به شدت اشتباه است.

وی با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان افزود که آمریکا از نظر «سیاسی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به‌طور کامل شکست خورده و هیچ تلاشی هم برای درس گرفتن از این تجربه نمی‌شود.»

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا و خروج از افغانستان گفته بود که آمریکا 20 سال تلاش کرد تا استانداردهای خود را بر افغانستان تحمیل کند، ولی نتیجه آن هم برای آمریکا و هم مردم افغانستان تنها شکست و فاجعه بود.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

بیشتر بخوانید:

«آلکسی پوشکوف» عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه نیز اوضاع کنونی در افغانستان را «انتقام تاریخ» از نظریه مدرنیته و جهانی نامید و یادآور شد که این وضعیت فاجعه‌ای برای آمریکا و شکست ایدیولوژی لیبرالیسم است.

وی همچنین تاکید کرد: اکنون آمریکا به همراه متخصصان خود که طی 30 سال گذشته پایه و اساس سیاست آنها در صادرات دموکراسی بوده، باید از نظریات خویش دربارۀ مدرنیته و جهانی شدن عقب‌نشینی کنند.

لینک کوتاه خبر

https://dunia.af/?p=8162

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق