خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

امارت اسلامی افغانستان نظام پاکستان را غیر اسلامی خواند

روزنامه دنیا: معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی اظهار کرد که نظام پاکستان اسلامی نیست و مذهب در دولت این کشور مهم نیست.

«ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی امارت اسلامی در اظهاراتی دولت پاکستان را غیراسلامی خواند.

مجاهد به «رادیو آزادی» گفت: چارچوب سیاسی پاکستان نشان دهندۀ یک نظام اسلامی نیست. نظام آن‌ها اسلامی نیست. مذهب برای دولت پاکستان مهم نیست.

وی پیش از این نیز در یک نشست خبری گفته بود که پاکستان بارها در بسیاری از زمینه‎ها وعده همکاری داده است اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین چندی قبل درباره اظهارات «منصور احمدخان» سفیر پاکستان در کابل مبنی بر اینکه اگر مذاکرات دولت اسلام‌آباد با تحریک امارت اسلامی پاکستان شکست بخورد، امارت اسلامی افغانستان علیه آن‌ها اقدام نظامی می‌کند را نیز تکذیب کرد.

پیش از این نیز، در پی تاکید مقامات پاکستانی برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، «جنرال مبین» سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت کابل تصریح کرده بود که پاکستان حق تعیین تکلیف برای افغانستان را ندارد.

مبین در مناظرۀ تلویزیونی در «آریانا نیوز» گفته بود: ما به هیچکس این حق را نمی‌دهیم که برای ما خواستار تشکیل دولت فراگیر شود. آیا منظور از ایجاد دولت فراگیر این است که همسایگان نمایندگان و جاسوسان خود را در نظام جابه‌جا کنند؟

وی گفته بود که نظام کنونی افغانستان فراگیر است و مردم آزاد هستند و مانند دیگر کشورها حق این را دارند تا نظام خود را تعیین کنند.

لینک کوتاه خبر: https://dunia.af/?p=8409

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق