خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

اتحادیۀ اروپا: تصمیم‌ مردم افغانستان برای ایجاد حکومت، کلید ثبات است

روزنامه دنیا: توماس نیکلاسون، نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا در امور افغانستان اعلام کرد که شنیدن صدای مردم افغانستان برای انتخاب حکومت و سیاست‌های کلی در این کشور، کلید ثبات است.

وی در توئیتی نوشت: همه مردان و زنان افغان باید برای تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه کسی باید حکومت کند و چه سیاست‌هایی باید اجرا شود، صدایی داشته باشند. این کلیدی برای ثبات است و اجازه می‌دهد با پذیرش مردم و نه با زور، دولتی فراگیر ایجاد شود.

نیکلاسون افزود که در دیدارش با وزیران امارت اسلامی درمورد محدودیت‌های حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها، محدودیت آزادی حرکت، تجمعات، آزادی بیان و نقض شدید حقوق بشر، از جمله ناپدیدشدن اجباری، شکنجه و قتل‌عام‌های انتقام‌جویانه ابراز نگرانی کرده است.

نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا هم‌چنین اظهار داشت که در این سفر همچنین از مقامات امارت اسلامی خواسته است تا به تعهد خود مبنی بر بازگشایی مکاتب ذکور و اناث در سراسر کشور در تمام سطوح پس از نوروز عمل کند.

روزنامه دنیا را در فیس‌بوک و توییتر دنبال کنید

وی اضافه کرد که بازگشایی مدارس برای تمامی دانش‌آموزان ذکور و اناث پیام امید می‌دهد و می‌تواند به تدریج به جلب اعتماد مردم افغانستان و شرکای خارجی این کشور کمک کند.

نیکلاسون در انتها تصریح کرد: «اتحادیۀ اروپا دولت موقت (امارت اسلامی) را به‌رسمیت نمی‌شناسد اما نسبت به مردم افغانستان متعهد است.»

وی در آخر بر ضرورت ادامه کمک‌های بشردوستانه و ایجاد راه‌حلی برای بحران مالی افغانستان تاکید نمود.

این در حالی است که حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان در آستانۀ هفت‌ ماهه‌گی قرار دارد، تاکنون اما هیچ کشوری این نظام را به رسمیت نمی‌شناسد.

لینک کوتاه خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق