خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

ملا برادر: با پول خیرات کشور آباد نمی‌شود

روزنامه دنیا: عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر امارت اسلامی ضمن افتتاح  یک پروژه در قوش‌تپۀ ولایت بلخ، اعلام کرد که با پول خیرات نمی‌شود کشور را آباد کرد.

وی با بیان این‌که امارت اسلامی به اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی متعهد است، اظهارداشت که افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی در اولویت ما قرار دارد و درآینده‌های نزدیک پروژه‌های بزرگ دیگری هم افتتاح می‌شود.

در ادامه ملا برادر تاکید کرد: «امارت اسلامی امروز فهمیده است که افغانستان با پول خیرات دیگران آباد نمی‌شود به همین منوال، رهبر امارت اسلامی به امکانات دست‌داشتۀ خویش توجه دارد تا با استفادۀ درست از آن از خیرات دیگران نجات پیدا کنیم.»

ملا برادر گفت که در قسمت اجرایی این پروژه خواستار همکاری از مردم است.

وی تاکید کرد که تنها مسئولیت اجرایی چنین پروژه‌ها به عهدۀ مسئولان حکومتی نیست بلکه بدون حمایت مردم اجرایی آن امکان ندارد.

روزنامه دنیا را در فیس‌بوک و توییتر دنبال کنید

ملابرادر با اشاره به اجرای پروژۀ کانال آبی قوش‌تپه گفت که با اجرای این پروژه سه میلیون جریب زمین آب‌یاری شده و به میلیون‌ها افغان به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شوند و همچنین افغانستان از نگاه نیازمندی به گندم هم به خودکفایی دست پیدا می‌کند.

گفتنی است که پروژۀ کانال آبی قوش‌تپه به طول 285 کیلومتر از ولسوالی‌های  قوش‌تپۀ ولایت بلخ آغاز و از طریق ولایت جوزجان به ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب امتداد می‌یابد که هزینه آن از بودجۀ داخلی افغانستان تامین شده و در پنج سال آینده تکمیل می‌گردد.

لینک کوتاه خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق