خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

افغانستان؛ محور بحث وزرای خارجه آمریکا و پاکستان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با یکدیگر درباره افغانستان و مسئله تروریزم بحث و تبادل‌نظر کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجۀ آمریکا، در این دیدار دو طرف بر «اهمیت همکاری آمریکا و پاکستان در زمینه صلح منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، ثبات افغانستان، حمایت از اوکراین و اصول دموکراتیک تاکید کردند».

وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای جداگانه نوشت که بوتو زرداری و همتای آمریکایی‌اش درباره تلاش دوجانبه بر روی «اهداف مشترک خود برای یک افغانستان صلح آمیز و باثبات» تاکید کردند.

بیانیه می‌افزاید که وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره «اهمیت فراگیری، حمایت از حقوق بشر به ویژه زنان و دختران و کمک‌های بشردوستانه به موقع در افغانستان» گفت‌‎وگو کردند.

زرداری در ادامه نیز بر اهمیت راه‌های موثر برای مقابله با تهدید تروریسم تاکید کرد و چالش فوری در افغانستان را چگونگی جلوگیری از بحران وخیم بشردوستانه است

وزیر خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد که بررسی راه‌های جدید برای تسهیل کانال‌های بانکی به عنوان محرک فعالیت‌های اقتصادی ضروری است.

وزرای خارجه آمریکا و پاکستان درحالی درباره افغانستان گفت‌وگو کردند که «شان اودانل» سربازرس وزارت دفاع آمریکا اخیراً گفته بود که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، توانایی واشنگتن برای مقابله با گروه‌های تروریستی کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی درباره تهدیدات از خاک افغانستان نیز تصریح کرد: وزارت دفاع برای ورود به حریم هوایی افغانستان به توافق کشورهای همسایه نیاز دارد.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان پیش از سفر وزیر خارجه این کشور به نیویارک گفته بود که زرداری برای «التماس» جهت دریافت پول به آمریکا رفته است و در مقابل آمریکایی‌ها از اسلام‌آباد می‌خواهند تا با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در پاکستان موافقت شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق