خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

دیدار نمایندۀ ویژۀ آمریکا در امور افغانستان با مخالفان امارت اسلامی در ترکیه

توماس وست، نمایندۀ ویژۀ آمریکا در امور افغانستان در سفر به ترکیه با نماینده‌گان احزاب سیاسی عضو شورای مقاومت علیه امارت اسلامی دیدار کرد.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی اعلام کرد که توماس وست، نمایندۀ ویژۀ آمریکا در امور افغانستان در سفری دو روزه به ترکیه با نماینده‌گان احزاب سیاسی عضو شورای مقاومت ملی، جامعۀ زنان و جامعۀ مدنی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

محقق گفت: در این ملاقات روی مسایل افغانستان و شرایط ناگوار کشور تبادل نظر صورت گرفت و روی مذاکرات و توافق سیاسی در مورد دستاوردها و حقوق مردم افغانستان، پیش از رسیدن به یک دولت فراگیر تاکید شد.

این در حالی است که دونالد لو، معاون وزارت خارجۀ آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی با ادعای اینکه واشنگتن از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند، گفته بود که این کشور از حملات مسلحانه علیه امارت اسلامی پشتیبانی نمی‌کند.

وی بر ایجاد حکومت همه‌شمول و فراگیر در افغانستان تاکید کرده بود: هیچگاه از مقاومت‌های مسلحانه حمایت نمی‌کنم، مردم افغانستان بیش از 40 سال خونریزی را تجربه کرده‌اند و اکنون این باید خونریزی پایان یابد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی درباره پول‌های توقیف شده افغانستان نیز گفته بود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که پول از سوی مردم افغانستان و برای رفع نیازمندی‌های آن‌ها مصرف می‌شود، نه برای فساد اداری و یا پروژه‌های نظامی.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق